måndag 27 november 2017

Matsedel v 48

Veckorna går så snabbt att jag faktiskt inte hinner med. De senaste två veckorna har varit helt galna, men nu är det bara en galen vecka kvar - sen är det nästan helt lugnt till i mitten av januari. Så jäkla skönt!

På fredag är det december och advent slår till med full kraft. Jag skrev ett inlägg om glöggparty för Viktväktare för någon vecka sedan. Ni hittar det HÄR om ni är behöver tips. Jag får så otroligt mycket frågor om julbak, julmat och allt annat som hör advent och julen till. Går gärna in HÄR så hittar du mängder med recept för alla tillfällen, alla med Smartpoints förstås. På Du i Fokus finns det mesta, använd sökrutan uppe till höger på sidan för att hitta rätt.

Vi har som sagt fullt upp, men försöker att sköta oss mellan alla grejer. Planering är a och o för oss när det är stressigt. Jag lyckades faktiskt gå ner allt från förra julbordet innan jag åkte iväg på nästa, nu får vi se hur det blir den här gången. På fredag är det dax igen.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Tomatsoppa 3 Sp för hela satsen
Tisdag: Kyckling med timjan och senapssås 6 Sp plus ris
Onsdag: Pasta med laxsås fr 6 SP plus ris
Torsdag: Pasta med grönsaker och fetaost 4 SP plus pasta
Fredag: Fläskfilégryta med ananas 4 Sp plus ris
Lördag: Taco med hemgjord tacokrydda NOLL SP
Söndag: Gratinerade saffransräkor 6 SP

Adventsbonus: Lussebullar 4 Sp/st

Bra matlådemat den här veckan är kycklingen, laxsåsen, saffransräkorna och fläskfilegrytan. Gör mycket av Taco-kryddan så ni har till flera tillfällen. Den är mycket godare än de man köper  :-)


Ha en riktigt fin första advent! Snart sparkar vi igång en adventstävling, missat inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: