onsdag 29 november 2017

Missa inte Tomas Ledins show!!!

Jag ligger sååå efter och har sååå mycket att berätta för er! Vi har varit iväg och sett Tomas Ledin på Cirkus och Niklas Strömstedt på Grand Hotell, ni som hänger med mej på Instagram vet hur otroligt bra allt har varit. Nu ska jag börja skriva ikapp här på bloggen. Vi börjar med Tomas Ledin!

Jag fick hem Tomas Ledins jättefina bok "Inte ett moln så långt ögat kan nå" och tillsammans med showen blev det en komplett upplevelse. Showen "Skarpt läge" är en resa genom Tomas Ledins artistliv och alla de musikskatter som han har. Han är ju faktiskt en ganska stor del av svensk musikhistoria.

I boken beskriver han sitt liv, precis som han gör i showen. Men i boken lyfter han särskilt fram 25 av sina hits och bjuder både på text och ackord för den som vill spela med. Men inte bara det! Han berättar även hur låten kom till och särskilda minnen runt den. Detta gör att det blir ännu mer speciellt när han spelar dem i showen. Man får mer kött på benen lixom.

Boken är fin och showen är helt suverän! Scenen är ganska enkel från början och låtarna ganska lugna... men vart efter så blir scenen mer avancerad och musiken bygger upp ett crescendo som heter duga och avslutningen är allt annat än lugn! Att se Tomas Ledin dansa på bordet är bara en av anledningarna att se showen! Den fantastiska musiken, hjärtligheten och värmen är några andra.

Jag fort runt som en galning med kameran för att få de bästa bilderna. Det gick sådär... men några bra fick jag, det är inte så enkelt att fota konserter faktiskt. Men roligt! Jag hade gärna tagit en bild av hel ensemblen samlad, men lyckades inte. Däremot fick jag en liten date med Laila Adele efteråt, som är en av flera handplockade och galet duktiga artister som är med på scen.

Gillar ni Tomas Ledin så ska ni både läsa boken och se showen. Det finns några datum kvar i Stockholm, sen är det göteborgarnas tur. Vi hade en toppenkväll! Detta får man inte missa helt enkel, särskilt inte om man gillar Ledin och är intresserad av musikhistoria. Eller om man vill se Ledin dansa på bordet  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: