söndag 24 september 2017

Lördagsgodiset kom med nyheter!

Jag har under flera år haft ett litet samarbete (obetalt) med Cloetta där jag några gånger om året får
hem deras nyheter för att testa. Den här gången var det inte bara godis, utan även nöt och frömixer.

Nu kanske några av er tänker "men vaddå? Hon är ju Viktväktare och vill gå ner i vikt, då får man väl inte äta godis?" Det är ju det som är så bra med Viktväktarna! Man får äta precis vad man vill, men kanske inte så ofta som man vill. Jag äter godis på helgerna och det funkar jättebra. Hade jag inte fått göra det hade jag nog inte stått ut i längden. Så jag äter och njuuuuter!

Höstens nyheter landade i butikerna under veckan som gick och mina favoriter är glasklara! Den nya Ploppen är sååå god! Det är två olika smaker; Plopp Salty Caramel och Plopp Polka och även om jag inte är något större fan av polkagris så tyckte jag att den var jättegod! Att jag skulle gilla Salty Caramel var ingen större överraskning, jag gillar allt med choklad, kola och salt. Så den fick mer än godkänt!

Center gillar jag också, men inte kaffe... trots detta var den nya Centerrullen med Cappuccino helt ok! Ni som gillar kaffe kommer att älska den!

Malaco Crazy Face Hot var inte riktigt min grej. De tidigare Crazy Face som kom i våras var jättegoda, men de här var inte alls i min smak. De här är i smakerna Burning Mango och Flaming Red Fruit. Först smakar de frukt och sen blir de starka.

Två nya Dental Fresh låg också bland nyheterna, det är en slags tuggtablett som är bra för tänderna. De nya smakerna är Eucalytpus och Lemongrass, goda och känns fräscha i munnen.

Åsså var det alltså även nöt- och frönyheter! Nutisal har kommit med en ny topping för sallader och en för yoghurten. Bägge var riktigt goda och jag måste erkänna att jag åt dem bägge som lösgodis med handen direkt i påsen. Grejen med dessa är att de inte innehåller varken salt eller socker och nötterna är rostade utan olja över öppen låga.

Det är jätteroligt när man får hem nyheterna från Cloetta. Jag är ju godisråtta av stora mått och att då få testa lite nytt är ju en dröm. Just de här nyheterna ska finnas i de flesta butiker from nu, men frö- och nötmixerna hittar man säkrast på Coop. Hoppas det blir lite lakritsnyheter nästa gång  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: