måndag 8 maj 2017

Matsedel v 19

Med maj kom solen! Visst är det härligt ute?! Nog för att ögonen och näsan rinner, men inget kan hindra mej från att vara ute i den underbart härliga solen och värmen. Här har man åkt halva Europa runt och letat efter solen och så finns den till slut i Sverige.

Med solen kommer de tunnare kläderna och det var ju inte så kul... jag väger några kilo mer än när kläderna las undan för hösten. Men det ska nog ordna upp sej rätt snabbt nu när det är skönt att vara ute igen. Hunden får återigen jobba med längre promenader på dagarna för att motionera matte.

Jag vet inte hur det är med er, men jag är totalt solberoende. Jag är som en barometer och har humör efter väder. Får typ inget gjort på vintern och massor på sommaren - så nu är det min årstid! Så nu kör vi mot sommaren, minst 4 kilo ska bort!

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med tomat och mozzarella 5 Sp plus pasta
Tisdag: Krämig fiskgratäng med räkor fr 4 Sp plus potatis
Onsdag: Fläskfilé med champinjoner 6 Sp plus pasta
Torsdag: Vitlökskycklinggryta 4 Sp plus pasta
Fredag: Purjo- och lövbiffsgryta 4 Sp plus ris
Lördag: Taco med hemmagjord tacokrydda - Eurovision!
Söndag: Nudelwok med kassler fr 21 Sp för hela

Euorovisiongott:
Lätt kladdkaka 22 Sp för hela
Lätt äppelkaka 13 Sp för hela
Rotfrukstchips


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: