söndag 7 maj 2017

Julklappen var en kväll på Wallmans!

Jag älskar presenter som räcker länge! Användbara saker i all ära, men en upplevelse tillsammans med nära och kära slår nog ändå allt annat! Igår utnyttjade vi vår julklapp som vi fick av yngste sonen; en helkväll på Wallmans Salonger.

Jag var på Wallmans för säkert 25 år sedan och gillar konceptet med show, dans och sjungande servitörer. Golden Hits är ju ungefär samma grej och där har vi varit flera gånger, senast för något år sedan. Så länge man gillar någon slags musik, så brukar det spelas upp något för alla smaker under kvällen och det gjorde det även igår.

Vi kom dit vid 18-tiden och fick vänta i baren tillsammans med alla andra förväntansfulla. Vid 18.30 släpptes vi in i matsalen och fick platser på balkongen mitt emot scenen. Tyvärr hade jag en enorm pelare, så från min plats så jag faktiskt inte ett smack av det som hände på scenen. Mycket spelas upp på andra ställen av lokalen, men när det gjordes något på scen så fick jag snällt ställa mej upp för att se något. Funkade ju det med, men lite surt är det ju att inte kunna sitta kvar på sin plats för att se allt. Det borde gått att möblera annorlunda...

Kvällen bjöd på buffé och småplock. Till förrätt fick vi bla tapas och laxmousse. Varmrätten bestod av kött av olika slag och efterrätten var vaniljpannacotta och lakritsmousse, inget att klaga på där alltså. Showen bjöd på en mängd hits från mina ungdomsår, lite motown och akrobatik. Fofo som var akrobaten var så otroligt duktig och väldigt cool som nunna! De andra artisterna gick inte av för hackor de heller och jag är ganska säker på att inte bara Fofo utan även Robert, Jörgen, Anniela, Emilie och Erik kommer att synas på en mängd scener framöver.

Vi hade en jättemysig kväll tillsammans med både sönerna och deras flickvänner. Detta är verkligen något man kan göra tillsammans över generationerna. Det finns som sagt något för alla och stämningen är så himla mysig hela kvällen. Så har ni inte varit på Wallmans (eller Golden Hits)  så har ni något kvar att göra. Och det är en väldigt bra present!

Tack Junior för en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: