lördag 4 juli 2015

Ops!

Äntligen har vi fått tillbaka vår bil! Efter fyra veckor utan bil är jag full av beundran  för min kompis som har sju barn och ingen bil! Det är baske mej en bragd att handla och sen bära hem allt med tanke på mängden som måste handlas hos dem varje vecka.

De här veckorna har visat mej att vi faktiskt inte använder bilen så mycket, jag har egentligen bara saknat den när jag handlat och behövt hundvakt. Det hade nog varit betydligt mer kännbart om jag haft små barn.

I alla fall... Min bil skulle hämtas på verkstaden i Smålandsstenar. Jag och mamma fick skjuts dit av en kompis och var på plats vid 11.30. Då var det bara några smågrejer kvar och strax efter 12 kunde vi rulla iväg till Ullared ett par mil bort. Vi tänkte som så att det var lika bra att åka runt lite och se att allt funkar så vi kunde åka tillbaka till verkstan innan de stängde. Bra tänkt! Väldigt bra tänkt!

Allt funkade hur bra som helst, så vi kände att vi kunde handla i lugn och ro. Strax innan 16 var vi  tillbaka vid bilen och ska lägga in det vi handlat och köra mot Stockholm igen. När jag öppnar bakdörren får jag handtaget i handen! Ops! Ringer verkstaden som lovar att stanna kvar tills vi kommer. En stund senare rullar vi alltså in i verkstaden igen och det där lilla handtaget tar sen drygt en timme att fixa. Men killarna är jättetrevliga och vi har det rätt bra där vi sitter och väntar. Det är några grejer till som ska fixas, så det blir ytterligare en tur till Småland efter semesterarna. Kanske tar en dag i Ullared i augusti och handlar årets julklappar då, vi får se.

21.30 rullar vi in vid vårt hus i Tumba. Då har vi gjort sisådär 100 mil i bil under dagen och är rätt trötta. Idag är jag skittrött! Nu har vi ätit lunch hos Martins föräldrar, hans pappa fyllde år i veckan. Och strax ska vi åka till mina föräldrar och slänga pälsbollen i poolen. För mej blir det nog en tupplur i solsängen...

Jag trivs så otroligt bra med vädret som är just nu och önskar det kunde vara så här året om!


1 kommentar:

  1. Ni tror att jag låtssa och över driver? Att jag gör mig till för att får allt att verka värre än det är?
    Jag är en mamma, fru som berättar om min vardag: Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Har hel sjukersättning, gift, två tånåriga barn varav den yngsta har utvecklingtörning. Liksom jag har asberger, autism, utvecklingstörning. Vi bor på landet vid en vacker sjö. Välkomna hit! Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se
    Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m
    Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
    Att vara annorlunda liv med diagnoser!
    DELA OCH SPRID MIN BLOGG VIDARE!
    DET SKULLE BETYDAR MYCKER FÖR MIG OM NI GJORDE DETTA FÖR MIN SKULL!
    TACK I FÖR HAND!
    miamiamia.bloggplatsen.se
    mia2@home.se
    Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, ADHD, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / mia2@home.se
    Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
    Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
    I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
    miamiamia.bloggplatsen.se

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: