söndag 5 juli 2015

Vågångest

Det är på sommaren jag brukar gå ner i vikt, komma i form och trivas i min kropp. Så är det inte i år. Jag vet inte vad som hänt, men de senaste veckorna har jag stadigt gått upp i vikt och nu väger jag mer än jag gjort på väldigt länge. Tror morgondagens vägning kommer att visa 1,5-2 kg plus på bara två veckor och jag har ingen rimlig förklaring till det.

Efter midsommar har jag sovit dåligt, magen har krånglat och jag har fått rejält ont i vänster knä igen. Men jag sköter maten helt ok och tar mina promenader, så även om det är plus borde det inte vara sååå mycket. Ett par hekto kan jag ta, inte kilon! Värmen ställer till det för många, men det brukar inte vara något problen för mej. Har det kanske blivit det? Har jag kanske kommit i klimakteriet? Men det känns inte så... jag svettas ju inte... är inte hungrigare än vanligt heller...  Men jag tar värktabletter... det kan vara en orsak till viktuppgången. Jag brukar försöka undvika det.

Men visst, jag har inte skrivit upp det jag äter på ett bra tag. Ska börja med det nu. Efter sommaren ska jag be om läkartid för knät, måste kolla det nu när det gör ont både på bak- och framsida. Vill ju kunna träna igen och springa. Martin har signat upp sej för att följa Paolo Robertos 15-minutersutmaning, så jag kanske hänger på lite där också. Jag hade ju som mål att vara i mitt livs bästa form den här sommaren... men jag hade inte räknat med hinder i vägen. Iaf inte i form av en älg... han störde mej rätt mycket faktiskt. Visst, vi överlevde och blev inte särskilt skadade - men det satte sej en hel del i skallen. Hoppas få ordning på alla papper, så jag kan glömma det sen.

Hade räknat med en lugnare vår också och att Magasinet skulle ta lite mindre tid av mej. Men det blev mer jobb än jag tänkt och mer (god) mat än jag planerat för. Får lägga upp en bättre plan för hösten. Alkhol dricker jag knappt, så det är iaf inte problemet. Men det är klart... Juni bjöd på en SPA-helg, två kryssningar och ett antal olika firanden - plus krocken. Inte konstigt kanske att vågen pekat åt fel håll. Får bli ändring nu! Direkt! From idag är det checklista som gäller, Viktväktarnas App ska användas igen. Så kanske jag kan gå ner junikilona iaf under juli/augusti. Det är ju min årstid nu! 25 grader varmt och jag mår som bäst - ändå mår jag inte bra...

Måste tillbaka till mej själv! Hjälp! Måste skriva upp maten, måste motionera, måste sova, måste gå på toa, måste må bra! Det är dax nu!

Ps.missa inte instagram-tävlingen jag dragit igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: