fredag 3 juli 2015

Just nu...

... är jag på väg att hämta älgbilen! Jag pratade med verkstaden igår och Janne skulle bara skruva dit ett par småsaker till och sen städa den en gång till. Han har lovat att kolla extra efter älgpäls, det är den jag har svårast för. Glaset stör mej inte ett dugg och jag vet att det kryper fram glasbitar vart efter oavsett hur välstädad bilen än är. Men älghåret är äckligt!!!

En fd kollega från Oscars kör mej till Smålandsstenar på hans väg till Öland. En liten omväg på sisådär 22 mil... vilken pärla!!! Å mamma är också med. Både för att hon är lite shoppingsugen och för att hon inte tyckte att jag skulle köra hem själv. Jag har ju knappt kört bil på en månad och ska alltså köra förbi olycksplatsen ett par gånger under dagen.

Så strax innan lunch hämtar vi älgbilen, som den förmodligen kommer att få heta i fortsättningen, fortsätter till Ullared för en snabb shopping och för att kolla att bilen funkar som den ska medan verkstaden fortfarande ha öppet. Å sen drar vi mot Stockholm igen. Typ 100 mil på en dag... i 30 graders värme...

Ska bli så skönt att få hem bilen igen och kunna avsluta iaf det ärendet. Sen är det bara personskadorna och ersättning för bla glasögonen som ska redas ut. Just nu finns ingen ände på byråkratin. Men jag hoppas kunna avsluta hela skiten innan julis utgång. Nu är det precis fyra veckor sedan olyckan, vi borde kommit mycket längre än så här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: