torsdag 2 juli 2015

Drömmen om det stora dyket!

Har du något drömresemål? Jag har gjort min, det var en safari i Tanzania. Helt fantastiskt! Mina resdrömmar är alltså uppfyllda och jag har rest otroligt mycket under mina 45 år på jorden. Det har däremot inte Martin, eller... han hade inte rest så mycket innan han träffade mej. Nu har han rest betydligt mer, men drömresan har han kvar.

Första steget på vägen var att ta dykcert, det har han fixat. Det gjorde han och killarna för flera år sedan när vi var i Egypten. Det var mjukstarten. Andra steget för att nå drömmen var att fixa ett jobb som var tillräckligt välbetalt för att jag skulle kunna sluta jobba men vi ändå skulle kunna lägga undan pengar till det vi drömmer om. Det är också fixat.

Drömmen går alltså att förverkliga nu, men vi har några andra resor att göra först. Sen väntar AUSTRALIEN och STORA BARRIÄRREVET!!! Det är en av Martins stora drömmar. Att få dyka i Stora Barriärrevets klarblå vatten. Vilken grej va?! Men eftersom jag inte dyker och aldrig kommer att göra så får han åka iväg på egen hand. Då kan han leva på en dykbåt en vecka tillsammans med andra galningar.

Jag kan hjälpa honom att planera, boka, se till så han har giltigt pass och visum och köra honom till Arlanda. Det får bli mitt bidrag. Jag har inga problem med att han skulle åka på egen hand. Klart han ska göra det han älskar! Älskar man varandra så hjälper man varandra och stöttar varandra i att nå sina drömmar. Sjävklart ska han åka!

Vad drömmer ni om och hur skulle ni lösa det om ni som par hade olika drömmar?


1 kommentar:

  1. Att resa är ett sätt att leva och jag har rest sedan jag var liten och dte var länge sedan. Barriärrevet är avklarat och dykning där likaså, blev på en resa runt jorden som vi gjorde för några år sedan. Jag vill till Seychellerna och Zanzibar, där har jag ännu inte varit och ytterligare Safari i Afrika skulle vara trevligt.
    I övrigt är nog Fidji och Söderhavet det bästa och en lyxig krysning där.
    Men Asien är jag väldigt förtjust i; Vietnam, Filippinerna, Indonesien och Malaysia.
    Vad gäller Västindien var det trevligt med efter ett par resor dit så känns det som om det nesta är ganska lika.
    Roligt för din man att åka på sin drömresa till Australien och Barriärrevet och om du inte dyker så kan jag förstå att du avstår. Men Australien rekommenderas verkligen.
    Och visst är det spännande att resa och så mycket det ger.
    Har också bott fyra år i Peking och under de åren blev det många resor inom Kina och till övriga Asien.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: