onsdag 3 december 2014

Ta hand om era vänner!

Nu när vi pratat en del om ensamhet och att känna sej lite bortvald så vill jag uppmana er att ta väl hand om de vänner ni faktiskt har. Ni kanske inte vet  hur viktiga de är förrän de inte finns där längre.

Jag har hört alldeles för många säga att om de bara hade mer tid skulle de ta bättre hand om och träffa sina vänner mer. Men det är faktiskt ett aktivt val man gör... anser iaf jag. Det tar inte så lång tid att äta lunch eller middag med någon, mat ska man ju ändå ha. Tid finns! Allt beror på hur man väljer att prioritera.

Ni som faktiskt har nära vänner borde vara mer rädda om dem. De är alldeles för värdefulla för att slarva bort pga tidsbrist. Nu säger jag inte att alla missköter sin vänskap, men jag har hört väldigt många som tycker att de faktiskt gör det. Tänk då om er vän försvann imorrn. Vad skulle ni velat säga? Göra tillsammans? Vad skulle ni sakna? Säg och gör allt innan det är för sent! Jag vet - jag förlorade min absolut bästa vän för 14 år sedan. Men vi hann säga det mesta och det är jag enormt tacksam för.

Man vet aldrig vad som händer och vad livet har i beredskap för en. Så ta er tid NU för det som är viktigt; er familj och era vänner. Imorrn kan det faktiskt vara för sent. Vänskap är något som måste vårdas och alla har inte den skatt som en vän är. Ni som har vänner måste vara rädda om dem!!!

2 kommentarer:


  1. Ja, jag vet det eftersom så många har dött runt mig. :-(

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Har själv inga tjejvänner, dom jag umgås med är min man min mamma barn.
    Jag har tre vänner men som jag bara kan träffa tre gånger om året, i några timmar, men dom timmarna är värda guld för mig ,-))))
    Så visst är vänskap viktig ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose såg dig i programmet, tummen upp för dig! ,-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: