onsdag 3 december 2014

Vilket otroligt gensvar!

Efter gårdagens medverkan i Malous program blev allt ett enda kaos! Det är tydligt att det finns väldigt många ensamma människor i vårt avlånga land och väldigt många av dem har hört av sej till mej.

Jag har fått hundratals vänförfrågningar på Facebook från totalt okända personer. Jag kommer att välja att inte släppa in någon, vill ni ha kontakt med mej så finns FB-sidan för den här bloggen. Där kan vi ha kontakt. Där kan ni skicka meddelanden till mej. Min privata FB-sida vill jag hålla liten och helt privat. Hoppas på er förståelse om detta.

Jag har även fått hundratals med mail. Långa livsberättelser. Ska jag svara på alla får jag sitta till nästa midsommar. Jag ska verkligen försöka, men blir ni utan svar så beror det på att jag missat någon bland alla dessa hundratals meddelanden eller att tiden helt enkelt inte finns.

Många av er har efterlyst och bett mej att starta en FB-grupp för ensamma som söker fler vänner. Men det behöver jag inte göra, för det finns faktiskt flera stycken. Här är några:
Ensamma föräldrar
Ensamstående Föräldrar
Ensamma Människor
Ensamstående mammor
Vänner sökes
Endast vänner sökes
Vänner sökes
Det finns säkert ännu fler...

Jag vill betona att jag inte tycker ett dugg synd om mej, även om jag känner mej rejält ensam då och då och tidigare mått väldigt dåligt av min ensamhet. Jag har ett rikt socialt liv, men det är en väldigt ytlig fejkvärld av pressvisningar och annat som tillhör bloggen och nu även vårt webmagasin. Jag har många bekanta som jag hoppas kan bli mina vänner med tiden. Jag ser dem som vänner, men är inte alls säker på att de gör detsamma med mej. Å vänskap måste ju vara ömsesidigt. Att ta in ännu fler nya bekantskaper i mitt liv just nu klarar jag inte av, och vore orättvist mot er, med det röriga liv jag har runt mej i nuläget.

Jag var inte med hos Malou för att få ännu fler bekanta, utan för att belysa ett ämne som är tabu i Sverige. Många många kände igen sej och jag blev tydligen ett ansikte för alla dessa. Jag tackar allra ödmjukast för alla mail och vänskapsförfrågningar. Att ni känner igen er och anser mej värdig nog att lägga tid på att kontakta är helt fantastiskt. Det värmer verkligen mitt hjärta.

Jag hoppas att jag bidrog med något gott igår och att man kanske får igång en debatt. Att det finns sociala människor som saknar en genuin vänskap och tillhörighet. Ämnet engagerar, det är helt tydligt.  Att veta att en annan människa frivilligt tänker på en och vill umgås med en är något alldeles speciellt. Genuin vänskap är något väldigt speciellt. Något att ta vara på och vara väldigt rädd om. Tänk på det, ni som har en riktig vän. Vänskap är värdefullt. En skatt!

Jag önskar er alla en riktigt fin kväll och hoppas att vi alla ska hitta den där speciella vännen.

2 kommentarer:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: