måndag 6 februari 2017

Matsedel v 6

Nu kan jag börja jobba med vikten igen ordentligt! Sedan vi kom hem har det varit flera mässor, massor med födelsedagar och andra firanden och en allmänt dålig mathållning. Nu är det lugnt! Nu är det min tur!

Det är likadant varje år, januari är ingen bra månad för vikten. Det vet jag och kan numera förhålla mej till. Jag vet att det blir plus, frågan är bara hur mycket. Den här gången har det ändå varit ganska stabilt eftersom jag varit noga med träningen. Så även om vågen numera visar 4-5 kg mer än den ska, så är det ok. Det försvinner under våren.

Veckans meny har ni här:

Måndag: Pasta med tomat och mozarella 5 SP plus pasta
Tisdag: Vitlöksräkor 6 SP (5PP) plus ris
Onsdag: Zucchinipasta med tomatsås 1 SP!
Torsdag: Köttgryta 3 SP plus ris
Fredag: Parmesangratinerad kyckling 5 SP plus ris
Lördag: Fisk med osttäcke 3 SP plus ev potatis
Söndag: File i dragon- och senapssås 4 SP (5PP) plus ris

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: