tisdag 7 februari 2017

Fotboll är kul!

I sommar är det dax för Fotbolls-EM för damer. Mästerskapet äger rum i Nederländerna och kör igång i mitten av juli. Detta inlägg är ett samarbete med Dam EM 2017 men jag kan ärligt säga att jag gillar fotboll, särskilt damfotboll, som jag tycker är ett snyggare och schysstare spel.

När det gäller mej själv så älskade jag att spela fotboll med killarna i skolan. Då var det aldrig några problem med pojk- resp flicksporter, alla lattjade tillsammans ändå upp till åk 6-7. Men jag spelade bara i skolan, inte på fritiden - då var det gymnastik som gällde.

Mina egna barn spelade hemma på allmänningen med grannarna, men var aldrig med i någon klubb. För Senior var det tennis och luftgevär som var grejen och för Junior var det simningen. Men för mina tre extrabarn var det fotboll för hela slanten! Alla tre tjejerna spelade och brann för fotbollen, så pass att det tom blev idrottsskola med fotboll på schemat.

Så där stod vi på helgerna, på olika fotbollsplaner runt om i Skåne. Jag tyckte det var helt ok, iaf när vädret var bra. Men att stå på blött och kallt underlag vår och höst var inte lika kul. Då tittar jag hellre på tv! Mästerskap är kul att titta på och våra svenska fotbollstjejer är jätteduktiga! De tog hem hela EM 1984 och har haft flera silver och bronsplaceringar. Så nu håller vi tummarna för årets Dam EM och hoppas att de går hela vägen till toppen!

Jag ska titta! Ska du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: