söndag 5 februari 2017

Söndag och Nutelladagen!

Jag gillar söndagar! Då brukar vi ha det ganska lugnt, bo i soffan och bara mysa. En dag för vila och förberedelser inför kommande vecka. Just idag blir det ungefär så även om jag tänkte åka iväg och träna också.

Idag är det även Nutelladagen! Vi har nästan aldrig Nutella hemma, det är lixom inte riktigt VV-vänligt... men när vi har det så gör vi gärna den här kakan. Nutellakaka med bara två ingredienser, superenkel att göra och god! Testa!

Såg ni Melodifestivalen igår? Det gjorde vi! Jag tycker att Melodifestivalen blivit lite för spretig med alla delmoment, men tittar ändå när jag kan. Igår hade jag alla rätt när det gällde finalisterna, att Nano skulle gå vidare var lixom självklart! Att han kommer från Botkyrka är ju såklart ett plus  :-)

Under dagen lät vi Crockpotten stå och puttra. Så när Mellon började kunde vi avnjuta Pulled Chicken Taco-style. Jag åt som taco och Martin åt som hamburgare. Alla nöjda och glada. Eftersom det var vår årsdag firade vi lite extra och åt Mufflor också. En muffins-semla som faktiskt var förvånansvärt god - men jag föredrar ändå en helt vanlig semla. Med varm mjölk!

Dax att göra lite nytta! Jag ska slänga i en maskin tvätt och fota några nya grejer som vi har testat till Magasinet. Sen blir det soffmys, träning och mer soffmys. Gör er en riktigt mysig söndag!

2 kommentarer:

  1. Länken till Nutellakakan fungerar inte... Många andra goda recept dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fixat! Tack för att du gjorde mej uppmärksam på detta :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: