måndag 7 december 2015

Nya ViktVäktarna och veckomatsedel v50

Bävade lite inför vägningen i morse och visst var det upp! Fel vecka i månaden, dåligt med sömn och en förkylning på det, gjorde sitt kan man väl säga... 8 hekto upp. Surt! Men idag kör jag igång med SmartPoints, Viktväktarnas nya system. Nu blir det ännu mer personligt, då uträkningen baserar sej på hur mycket jag rör mej i min vardag och lite annat. Jag fick fler SP än jag hade PP, men å andra sidan har en del livsmedel blivit dyrare. Så det jämnar nog ut sej.

Förr när det kom nyheter blev jag lite stressad och tyckte inte alls om det. Efter 15 år i "branschen" så vet jag att de flesta förändringar är av godo och gör viktnedgången mer hälsosam. Det kanske inte går snabbare, men man mår bättre under tiden. Så jag ser fram emot att gå på mötet på onsdag och få veta allt om alla nyheterna och få programmet i handen. Som Guldmedlem får man ju alla uppdateringar gratis! Snacka om förmån! Så länge man hållit sin vikt och besökt sin coach regelbundet. Annars betalar man bara en veckoavgift och får allt material ändå. Det är det jag gillar med VV, att de tar hand om en även när man är färdig. Om man vill alltså!

Med fyra veckor kvar till bikinisemestern, har jag klivit upp på banan igen idag. Förkylningen är i princip borta, så jag har varit på Curves och kört ett pass där, varit ute med hunden och sitter nu med en VV-soppa (kostar nu 4SP) och dricker lunch samtidigt som jag jobbar. 2,7 kilo ska bort, muskler ska byggas och kroppen tajtas till. Första veckan med SmartPoints har startat!

Här är veckans matsedel:
Måndag: Tacostrutar med lövbiff (vi använder qourn)
Tisdag: Pasta med lövbiffsås 8 PP
Onsdag: Krämig citron- och vitlökspasta 7 PP
Torsdag: Fiskgratäng med spenat och pinjenötter 7PP
Fredag: Tortillapizza (vi använder qourn)
Lördag: Vegetarisk Moussaka 5PP
Söndag: Chili Con Carne 5-6PP
Veckans sötchock: Lakritsfudge

Jag har inte hunnit räkna om recepten till SP, så det får ni göra själva. Nästa vecka kanske det finns mer tid...

Nu är iaf jag taggad till tänderna! Nu kör vi! På onsdag träffar ni mej i Huddinge på första klassen. Kom gärna dit och hälsa gärna på mej om jag missar er  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: