söndag 15 mars 2015

Lite middagstips

Självklart tittade även vi på melodifestivalen igår och rätt låt vann ju för en gångs skull  :-)

Det var bara Martin, Jag, Senior och mina föräldrar som tittade tillsammans. Vi dukade upp med taco och gott att dricka och till efterrätt hade vi Triumfglass ekologiska nyheter som skulle provsmakas till magasinet. Vi åt, pratade, åt ännu mer och tittade på mellon.

Idag planerar vi för nästa vecka. Jag ska iväg på pressvisningar nästan varje dag, så hundvakt och mat måste planeras lite extra noga. Pressvisningar innebär mycket gott att äta, ofta vin och smarriga snittar eller frukostar med supergott bröd och härliga ostar. Svårt att stå emot... men vinet väljs bort och de andra godsakerna kan nog uppvägas av alla steg jag får mellan visningarna. Jag går nästan alltid mellan alla grejer, för att få lite motion och för att det är skönt.

Så här ser veckan ut:

Måndag
Träna + Hundpromenad
Sallad till lunch
Mousakka till middag (klicka på länken så får du receptet)

Tisdag
Träna + Hundpromenad
Quesadilla
Pressvisning av en ny klädkollektion på kvällen

Onsdag
Snabb hundpromenad
Dubbla pressluncher, båda med grillat.
Löpbandet får jobba
Sallad till middag

Torsdag
Träna + Hundpromenad
Sallad till lunch
Pressträff inför Lakritsfestivalen med provsmakning
Sallad till middag

Fredag
Pressfrukost
Hundpromenad
Sallad till lunch
Löpbandet eller springa ute
Färsbiffar med raita till middag(klicka på länken för recept)

Lördag
Lakritsfestivalen hela dagen
Sallad till middag

Söndag
Hundpromenad
Sallad till lunch
Löpbandet
Currykyckling till middag (klicka på länken för recept)

Det gäller att planera när schemat kör ihop sej. Att planera in både träning, mat och allt annat som ska fixas. Den här veckan kommer hemmet att förfalla, det prioriteras inte. Och som vanligt börjar jag väl jobba först vid 15-tiden på dagarna om jag inte stupar i soffan och somnar.

När vi äter sallad så är det förståss inte bara grönsallad, tomater och gurka. Vi lägger i någon slags protein som rostfbiff, skinka eller räkor och kolhydrater i form av couscous, pasta eller ett bröd vid sidan om. Då blir det en helt ok mlåtid som är komplett med allt man behöver för att hålla sej mätt en bra stund.

Ska bli skönt med påskveckan som är helt fri från allt utom träning och mat. Då ska Martin och jag prioritera oss och ha vårt eget träningsläger  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: