söndag 12 oktober 2014

Blev lite rörigt...

I fredags blev det en väldigt rörig dag...

Där satt jag i tingsrätten och lyssnade till åklagaren som påstod att en man hotat tre personer med pistol. Var det rätt man som satt framför oss eller ej? Inte helt enkelt... så fick vi paus och jag kollade mobilen. Där fanns ett missat samtal och ett meddelande från min pappa som sa att min 94-åriga farmor åkt in akut och var okontaktbar. Fokuset rubbas lite efter ett sånt besked, men det var bara att sitta kvar, lyssna och sedan avkunna ett beslut.

Efter förhandlingen åt jag snabbt och gick sedan den korta biten mellan tingsrätten och Huddinge Sjukhus och hittade fram till min Farmor precis när de skulle göra ett EEG på henne. Jag var med under undersökningen, satt med henne efteråt och en bra bit in på kvällen. Senior och jag skulle iväg men jag ville inte lämna henne förrän jag visste att hon skulle få komma upp på avdelning. Så Senior fick komma till akuten och vänta med oss tills vi fick besked.

Strax efter 18 kunde vi lämna sjukhuset och ta tåget in till stan. Då hade jag varit på språng sedan strax innan 9, bara ätit en macka och en kvarg och hade helt fel kläder för det vi nu skulle göra... I jeans och stickad tröja skulle jag gå på nattklubb och vara med på Dogges bokrelease... men är det någon som förstår så är det han. I Dogges ögon går alltid familjen först, så jag visste att det skulle vara ok. Andra skulle kanske titta snett på mej, men inte han! Dessutom kom vi en timme för sent...

Dogge visste inte att vi skulle komma, det var det bara bokförlaget som visste. Så det var en överraskning. Å jösses så glad han blev när han fick se oss! Himla rolig reaktion! Å genast började han prata skytte och visade en film på mobilen när hans dotter sköt. Sen kom han på att han hade fler gäster att bry sej om. Men han återkom till oss titt som tätt och rätt vad det var så drog han in mej i en het salsa. Om detta ska jag berätta mer i ett annat inlägg.

Så min dag började i tingsrätten med pistolshot, hade ett mellanspel på akuten och avslutades med en skjutgalen, rappare från Venezuela... man kan väl säga att det var en lite snurrig dag och det berodde inte på att Dogge konstant fyllde på mitt glas med champagne som jag dessutom drack på tom mage... Det var en snurrigare dag än vanligt i mitt galna liv  :-)


1 kommentar:

  1. Ja, dagarna blir inte alltid som man tänkt sig.
    Ibland kommer roliga överraskningar, ibland tråkiga. För dig blev det lite både och med mycket på en gång. Och du klarade det :-) Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: