torsdag 8 maj 2014

Jag i Let´s Dance???

I måndags åkte jag hemifrån mycket tidigare än jag är van vid... jag skulle nämligen åka till Frihamnen och Magasin 7. Studion där bla Körslaget, Helenius Hörna och en massa annat spelas in - just nu är det Let´s Dance som håller till där och det var det som var målet för dagen! Nästan iaf...

Ni som hängt med här ett tag vet att jag jobbat på SF och varit statist i lite småfilmer, främst på 90-talet. Och för något år sedan var hela familjen statister i Sune i Grekland, nu var det dax igen! Hela vintern har man spelat in Sune i Fjällen och statister kallades in även denna gång. Jag kan inte avslöja varför vi var i Let´s Dancestudion, men det har faktiskt med filmen att göra trots att den utspelar sej i fjällen... Kryptiskt? Va bra!

Å självklart var juryn där med Tony Irving i spetsen! Vi har ju en liten historia med honom och när jag hörde att han skulle vara där var jag ju bara tvungen att busa lite med honom. Så jag letade fram en gammal bild från en kryssning som vi alla åkte på 2009, den skulle han få se och roas åt.

Under en filminspelning är det mycket väntan och inte särskilt glamoröst alls. De smarta och erfarna har med sej något att läsa, paddor och annat som fördriver tiden. Men man träffar ju alltid folk att prata med och lär känna nya människor. Det är därför jag tycker det är roligt att vara med. Alltid händer det nåt skoj!

När vi suttit där ett tag och varit inne och gjort några tagningar så dök den välbekanta trion av jurymedlemmar upp. Jag gick fram till Tony som sken upp bara han såg mej och hälsade glatt, sen visade jag bilden och han började asgarva. Dermot Clemenger bad att få titta och höll på att bryta ihop av skratt. Bilden var ju några år gammal och en lite yngre och smalare upplaga Irving med blonderat hår och allt syns smilande på bilden. Han är ganska söt där faktiskt, omgiven av mina två söner.

Bilden är tagen i parkeringsgaraget när vi följs åt till våra bilar. Dagen efter att Tony och Junior (till höger) haft en brottningsmatch på dansgolvet... Allt för att få Junior att vara med i dansskolan som Tony hade på båten. Senior drogs också upp, men avböjde brottningen och gick med frivilligt. Sen sågs vi senare på kvällen och dagen efter och har setts lite då och nu efter det. Alltså var jag ju bara tvungen att visa bilden och återuppliva lite minnen.

Vi pratade lite, gjorde det vi skulle och pratade lite igen. Under själva inspelningen hade vi en viss disciplin, men gänget från Networks är proffs och skönt avslappnade att jobba med. Scriptan kände igen mej från förra gången och hälsade glatt. Det var en sån där dag när man vallas från en plats till en annan utan att behöva tänka själv, ganska skönt faktiskt. Å när allt var klart så fick vi varsina två fribiljetter till filmen som har premiär på juldagen.

10 minuter efter att jag lämnade Frihamnen får jag ett meddelande från Morgan Alling att han precis kommit dit. Men åååå! Kunde han inte sagt att han var på väg så hade jag kunnat vänta en stund. Hade så gärna träffat honom igen, han är en pärla och den som fått oss att våga öppna vårt hem för barn som har det lite trassligt i livet. Men men... så är livet, allt kan inte klaffa 100% och det gör det ju sällan för mej...

Vill ni vara statister så finns det en mängd olika ställen på internet där man kan anmäla sej. Vill man bara vara publik eller se hur tex en tv-insplelning går till så kan man kolla in de olika tv-kanalernas sidor och leta under "publik". Ett gratis nöje med mycket skratt och roliga kontakter brukar det bli. Så testa!


2 kommentarer:

  1. Detta med filminspelning hade intresserat mig, om inte om hade varit, men nu är ju om här, och så unnar jag dig det stora nöjet, detta var en fin grej!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: