onsdag 7 maj 2014

Frustrerad!!!

Ledsamheten har gått över i frustration och irritation och det är MYCKET lättare att hantera! Jag hoppas känslan jag hade i helgen inte kommer tillbaka, det är alldeles för jobbigt att vara ledsen. Man får inget gjort utan går bara runt och flyttar på grejer. Idag är det annorlunda!

Det mesta av mina tillstånd just nu beror nog mest på ovissheten när det gäller mina operationer. Jag väntar och väntar på de där operationstiderna och så fort posten kommer springer jag ut till brevlådan. Hittills förgäves. Igår beslutade jag mej för att ta saken i egna händer, så jag ringde upp bröstmottagningen för att fråga hur landet ligger... typ...

Jag fick prata med en jättetrevlig sköterskan som säger att tiderna innan semestrarna är få, men att den planerande operationssköterskan ska ringa upp mej. Där började en ny väntan. Jag hade med mej både telefon och almanacka överallt igår, till och med på toaletten, men ingen ringde. Förstås! Så strax ska jag ringa dit igen. Min vårdgaranti går ut 4/7, får jag ingen operation innan dess har jag rätt att söka mej privata alternativ istället. Vilket känns helt ok, förutom att halva sommaren har gått då.

Problemet är att jag måste göra brösten först och ögonen sen eller ha några veckor mellan operationerna. När jag opererat ögonen får jag nämligen inte ligga plant på rygg på ca en vecka pga trycket i ögonen och då kan jag ju inte ligga en timme i operation... så jag måste få till hela planeringen rätt för att allt annat också ska bli rätt i slutänden. Så först bröst sen ögon, eller ögon först och minst två veckor senare bröst... det är tur man har koll eftersom sjukvården inte har det...

Något mer som frustrerar mej är vädret! Å dessvärre kan jag inte gör ett dugg åt detta... tyvärr... min kropp mår inte bra av väderomslagen och jag står inte ut med blåsten. Det känns som det har blåst sen i september typ... vill man ha blåst kan man bo på Öland! Nu vill jag ha sol, 20 grader varmt och vindstilla! Det är ju ändå maj!!! Just nu är det 6 grader, det är ju knappast vad man kallar vårvärme... Min kropp är en barometer och mår därefter...

Så nu ska lite frustration ut. Träningskläderna är på och jag ska upp på löpbandet. Träning är bra för det mesta, allt från dåligt humör till en frusen kropp. Men det behöver ju inte vara att springa på löpbandet, man kan ju lika gärna gå eller ligga i sängen och lyfta små petflaskor som hantlar. Eller varför inte dansa med ungarna i vardagsrummet, göra utfall när man dammsuger eller göra burpees i reklampauserna. Träning måste ju inte vara att åka iväg till ett gym och göra en massa övningar med en maskin. Det kräver egentligen bara några minuter av pulshöjning. Som Paolo Roberto säger: hur långsam du än är så varvar du den som sitter kvar i soffan. DET är mitt motto!

Ha en riktigt bra dag, nu ska frustrationen bort!


3 kommentarer:

  1. Hoppas du får tid snart, dt är frustrerande att vänta....Lycka till :-) Skickar lite solstrålar till dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle bli uppringd igen... inom en eller två veckor... suck!!!

      Radera
  2. Tålamod, det ordnar sig. Kramar ♥

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: