fredag 9 maj 2014

Blir jag frisk nu?

Man säger ju att de flesta har en mängd önskningar, medan den sjuka bara har en... å så kan det nog vara. Å det gör ju också att man går på varenda grej och testar allt för att må bättre.

Idag var Martin och jag inbjudna till Fitnessgalan på Globen. Vi åkte dit tidigt så vi kunde gå in direkt när de öppnade innan det blev fullt med folk. Vi frossade i träningskläder, kosttillskott, träningsredskap, behandlingar och en massa annat matnyttigt om man gillar träning och hälsa. Men jag saknade info om träningsskor och fler träningscenter, nu var bara FLEX på plats. Det hade varit kul att ta del även av tex Friskis & Svettis mfl.

När vi gick förbi en monter med magnetarmband såg jag ett par himla snygga stövlar och när jag tittade upp var ägaren till stövlarna på väg fram mot mej och det var C som jag känt sedan hon var liten men inte träffat på länge. Så himla kul! Jättefräsch, nygift och lycklig - vilken grej och vilken lycka att få se henne må så bra!

Jag blev presenterad för hennes man och när han fick veta att jag har en blogg och dessutom både fibro och sömnapné så gav han mej genast två magnetarmband; ett "blingint" med svart och guld och ett vanligt som jag kan ha dygnet runt. De ska hjälpa mot värken och få mej att slappna av och sova bättre... vi får väl se...

Junior köpte ett sånt här armband i somras och då för att vi tydligt fick se bevis på att balansen blev mycket bättre. Alltså var det en fördel när man kör motorcykel och jag vill gärna att han ska göra allt för att köra så säkert som möjligt. Men han har även migrän och när han hade använt sitt armband ett tag så kom han på att han inte haft ont i huvet lika mycket som vanligt... Så det hjälpte iaf honom medan en del menar att det är humbugg... vi får väl se hur det blir för mej. Testa tänker jag iaf göra och vill ni också göra det kan ni kolla på Energy Armor, där har ni allt ni behöver veta.

Efter Globen åkte vi in till city för att äta lunch och när sushikoman började lägga sej över oss rullade vi hemåt. En mysig dag med mycket positiv energi, vi går gärna på Fitnessgalan även nästa år och hoppas jag får tävla ut biljetter då med. Det är öppet för allmänheten hela helgen, så passa på att gå dit du med!

Å du! Följ mej på Instagram (marlenerinda) för fler bilder från dagen  :-)


3 kommentarer:

  1. Hoppas att armband hjälper :)

    SvaraRadera
  2. Tack för vinsten ! jag kom mig ner ( 60 mil i tåg ) och jag och min kompis svullade i alla provbitar av olika sorters "bars" och bar goodiebags så armarna blev 10 m långa. Men som sagt, inga träningsskor annat än till zumban vad jag såg...en kul grej att åka på så tack än en gång

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: