lördag 10 maj 2014

Men fy på mej!

Ikväll ska vi ha melodifest hemma hos oss. Alltså borde jag springa runt och städa, plocka och fixa - ändå sitter jag här! Fy på mej!

Men jag har iaf fixat sovrummet och bäddat både vår säng och gästsängen. Så nu kan det somna barn lite överallt om det behövs. Å jag har hängt en tvätt, tvättmaskinen tjöt av glädje när den fick jobba lite. Det blir ju inte så ofta sen barnen flyttade hemifrån  :-)

Jag plockar lite, hittar något som behöver fixas och sätter mej vid datorn för att fixa det och blir sittande där... men så bannar jag mej och gör ett nytt ryck. Det är inte så mycket som ska fixas, det går ganska snabbt att städa av nu när det bara är Martin och jag som bor här.

Jag ska ta bort lite smågrejer från vardagsrummet och köket, dammsuga och torka av tv-bänken, tv´n och lite andra tomma ytor. Fixa lilla toaletten, tända lite ljus, sätta upp marschaller (om jag har några) ute och duka i vardagsrummet. Martin fixar köket och lagar maten, det slipper jag. Så jag har faktiskt lite tid att sitta här trots allt.

Jag vet inte riktigt hur många vi blir... det skulle bli 13 personer tror jag... men så var någon tvungen att jobba, Junior och Mandisen blev bjudna på grillfest och Seniors kompis hamnade på sjukhus - så nu är vi nog 9 pers... men man vet lixom aldrig vad som händer i slutänden... Det tillkommer kanske någon precis innan och det är heeeelt ok!

Klockan 19 är det iaf tänkt att vi ska vara färdiga och sätta oss och äta taco. Vi bjuder på maten och de som kommer tar med snacks och dricka. Alltid lika spännande att se vad var och en tar med, om de bakat något gott eller köpt något gott godis. När vi är mätta och belåtna rullar vi undan soffbordet och lägger ut kuddar och saccosäckar på golvet nedanför soffan. När Eurovision börjar ligger vi förmodligen huller om buller med en lycklig hund ovanpå oss.

Sen ska vi heja och bua och se om bästa låten vinner. Martin håller på Ungern, någon annan på Armenien, en tredje på Österrike och jag håller nog på Sanna. Så det finns många viljor, vi får se vem som vinner. Jag tror kvällen blir riktigt mysig och rolig.

Hur ser er kväll ut? Sitter ni ett helt gäng och tittar på Eurovision eller struntar ni i allt? OM ni tittar: vem håller ni på och vem tror ni vinner? Skulle vara roligt om ni orkade skriva en kommentar, det är spännande att se hur folk tänker kring just Eurovision  :-)


4 kommentarer:

  1. hej nej men vad kul :D du får gärna göra ett inlägg, maila mig det du vill dela med dig av, det kan vara din blogg och så lägger jag in det :) länkar då din blogg såklart :)

    kram

    Jennifer

    SvaraRadera
  2. Vad kul ni ska ha!
    Svar på din fråga: Hela gänget jag, sitter och brer ut mig, haha!
    Nej, jag är glad över väninnebesöket förut idag. Jag ska grotta ner mig i den ena danska fåtöljen med mysfilt runt om mig, det är nämligen lite rått inomhus. Tänder upp lite värmeljus, äter mina jordgubbar med grädde. Nöjd och glad.

    SvaraRadera
  3. Men så mysigt det låter, denna helkväll hos er. Roligt att ha en man som är duktig på- och tycker om att laga mat. En kock skulle jag önska mig.
    Kvällen hos oss blir lugn, förhoppningsvis. Min man är inte ett dugg intresserad av dessa program så han kommer att sitta vid datorn, tror jag och göra iordning program till möten han ska ha nästa vecka.
    Jag har inte sett ett enda av dessa "förprogram" varken våra svenska artister eller de som kommer ifrån andra länder.
    Men, jag kanske tittar i kväll, fast inte så länge. Hoppas att Sanna vinner för hon har en vacker röst och är duktig.
    Kram till dig och ha det så trevligt.

    SvaraRadera
  4. Håller på Nederländerna

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: