torsdag 13 februari 2014

Våren är på väg!!! Eller...

När jag var ute med Baileys idag kvittrade fåglarna och det kändes verkligen som vår i luften. Då passade det ju himla bra att jag skulle iväg på en presslunch med tema Vår och Trädgård.

Jag satte mej på pendeltåget strax innan 11, åkte till Karlberg och gick sedan till Meeting Rooms lokaler på Ahlströmergatan 20. En liten lagom promenad på ca 10 minuter innan lunch. Perfekt.

Väl framme fick jag ta del av en massa härliga grejer och hann gå ett varv på egen hand innan Annelie dök upp och gjorde mej sällskap.  Det fanns nya fina utemöbler, bänkar, blomlådor, vattentäta lådor, coola vattenkannor, nya trimmers och gräsklippare, spabad och en massa annat.

Vad säger ni? Fina grejer va? Man blir sugen på det mesta... Bland utställarna fanns Hags, Bäckers, Smedbo, Schneider Electric (där min son numera jobbar!), Husqvarna, Hasselfors Garden och Balingslöv. Många spännande grejer alltså. Bland gästerna hittade jag Malou von Sievers som verkade väldigt intresserad av Balingslövs visningskök med smarta lösningar.


Vi åt lunch som bestod av goda mackor, juice eller vatten, gigantiska kanelbullar och minimuffins.  När vi ätit tog vi ett varv till, hämtade ut varsin välfylld goodiebag och medan Annelie gick till sin bil gick jag tillbaka till pendeltåget och åkte hem. Å strax efter jag stängde ytterdörren bakom mej så började det snöa... Så våren kanske dröjer lite?

Såna här lunchevent är kul! Många spännande utställare under ett och samma tak som har massor med skoj att visa upp. Tack PerPR för att jag fick komma  :-)


2 kommentarer:

  1. Tack för hälsningen hos mig!
    Vilken trevlig dag du verkar haft!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Tack för avtrycket hos mig. Ja nu längtar jag till lördag. Ses där.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: