tisdag 11 februari 2014

18 000 steg i klackar...

Det är inte ofta jag har högklackat på mej, men igår skulle vi ju på galapremiär och då ville jag vara lite snyggare klädd. Problemet var inte klackarna utan att jag hade en massa ärenden på stan innan den där premiären. Många steg blev det och det känns rejält i bak, ben och fötter idag, men ska man vara fin så...

Det var ju måndag och jag var "ledig". Vägningen på morgonen var en total framgång med 0,9 kg ner. Nu är jag på g igen! 1,1 kg till målvikt och sen behöver jag ta bort något halvkilo till för att vara säker på att få min operation. Jag har fortfarande inte fått tid till plastiken, så det ser ljust ut  :-)

Förmiddagen gick åt till att gå med hunden, handla och fixa lite inför arbetsveckan. Senior följde med mej för att handla och när det drog ut på tiden lite så bestämde vi oss för att ta hem sallad från vårt pizzahak. De har bästa salladen och godaste vitlöksdressingen. Medan vi åt tittade vi lite på OS en kort stund.

Efter lunch klädde jag om och 13.50 satt jag på tåget in till vår vackra huvudstad. Det var runt 4 grader varmt, solen tittade blygt fram då och då och fåglarna kvittrade. Mitt första mål var Kurt Ribbhagens antikaffär på Birger Jarlsgatan 2. Där skulle jag få min ring värderad för att försäkringsbolaget ska kunna ersätta stenen jag tappat. Jag gick från centralen och kom fram till en urmysig butik full med silver och antikviteter. Å vilket gäng som jobbade där, men Kurt i spetsen. Han är precis som man ser i Antikrundan, slänger käft och skämtar om allt och med alla. Jag skulle prata med en Caroline som är experten på stenar och hon var verkligen hur trevlig och kunnig som helst. Tyvärr hade hon ingen större förhoppning om ersättning från försäkringsbolaget eftersom stenen förmodligen tappats pga slitage. Men hon skulle göra vad hon kunde.

Nästa anhalt var Favoptic på Regeringsgatan. Där skulle jag göra en synundersökning och beställa
nya glasögon. Jag hade lite tid över så jag passade på att hälsa på kollegan på Viktväktarnas center på Jakobsbergsgatan. Efter en kort koll på läget så gick jag till optikern och fick min syn kollad. Närsyntheten är den samma, men ålderseendet har blivit mycket sämre. Jag kollade runt på bågar men hittade inga som jag gillade helt och hållet, så jag tänkte att jag kunde göra en kopia på min egen designade båge. Men se, den bågen hade utgått och man kunde inte använda sin egen design just nu... så det blev till att ta den båge som var mest ok... den är svart med ett utstansat sirligt mönster i rött på skalmarna. Jag är inte helt nöjd, men men. Progressiva brillor för 1800 kr får man lixom vara tacksam över ändå.

Efter glasögondilemmat bar det av till Sveavägen där jag mötte Martin. Vi hade faktiskt ganska gott om tid att äta en mysig middag innan vi skulle vara på Rigoletto. Nu var mina ben ganska trötta och det var otroligt skönt att få sitta ner en stund. Vi åt sushi och mongoliskt, men försökte bägge två att inte äta tills vi var proppmätta utan lite mer lagom mätta. Det lyckades faktiskt ganska bra! Jag passade på att ladda mobilen lite också, för jag hade på känn att det skulle tas en hel del bilder på kvällen. Mätta och belåtna gick vi sedan till Rigoletto och det hade redan börjat drälla in lite folk på röda mattan... fortsättningen på kvällen kommer i nästa inlägg  :-)

Konstateras kan iaf att Stockholm är en otroligt vacker stad och att det är enkelt att ta sej fram via fötterna vart man än ska.Idag har jag träningsvärk precis överallt  :-)


4 kommentarer:

  1. Imapd! Inte bara tog du 18000 steg utan i klackar?! Hoppas du får en fotmassage av maken som tack för att du tog med honom på bion :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör inte om det!!! Men ja, mina fötter fick en hel del kärlek av mannen :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: