onsdag 15 januari 2014

Eva Solo - himla fina grejer!

Igår var jag och många andra inbjudna på lunch och visning av Eva Solo´s vårkollektion. Det handlar om Dansk design och helt galet fina och praktiskt grejer. Jag vann en  kastrull på Bloggmiddagen i höstas som Martin fick i julklapp och som nu är typ den enda kastrull han använder. Vi har lite andra grejer som också kommer från Eva Solo som bla grytunderlägg och glas, men kastrullen är favoriten.

Jag mötte upp min räddande ängel Anneli på centralen, så visade hon mej vägen till F12 (Fredsgatan 12) där lunchen och visningen skulle vara. Vi träffade fler bloggare och ett helt gäng skribenter tv-folk och journalister i den ganska lilla lokalen, som var en slags "bakficka" till restaurangen. Vi fick valfri dricka, jag valde alkoholfritt vin, och lunchen serverades i olika små glas. Det var allt från räkor och carpaccio, till nån slags pärlrom och chokladmousse - allt så fantastiskt gott!

Så blev vi visade vårens produkter. Vi fick veta allt, klämma och känna. Jag föll pladask för lyktorna med LEDljus och en av grillarna som hade urcool design. Jag hade velat se deras orkideekrukor, men dessa fanns inte med så jag får nöja mej med att se dem i broschyren. Men jag är grymt nyfiken på dem eftersom jag gillar och har massor med orkidéer och det skulle vara en otroligt bra present till folk. Regnmätaren och fågelbordet var också himla läckra.

Man blir sugen på att köpa det mesta, men just nu är kontot lite för tomt för att handla annat än mat. Så det får bli senare. Vi fick fyra fina glas när vi gick därifrån och dessa kommer att användas flitigt, precis som de andra Eva Solo-grejerna som finns hos oss.

Danskarna är bra på design, så är det! Men det här med att det även ska vara funktionellt har verkligen Eva Solo tagit med. Ta bara vår kastrull som har en mängd olika finesser som andra kastruller inte har; man kan hänga locket på sidan av kastrullen och använda locket som durkslag mm. Dessutom är den alltså snygg  :-)

Så behöver ni presenttips till någon som har allt eller bara vill ge bort något otroligt fint, så är Eva Solo stället ni ska besöka. Grejerna säljs lite här och där, annars finns ju webben. Mycket fint finns det...



1 kommentar:

  1. Var inne på Cervera går och kikade på Eva Solo. Fina grejor, men dyra....

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: