måndag 8 juli 2013

Hånglade med Freddie Mercury...

Som Queen sjöng så har vi en good time här i London, Dont stop us now... Vi göra alla turistiga saker som man ska och så gör vi lite oturistiga saker också. Vädret är helt fantastiskt, sisådär 25-28 grader och inte ett moln eller en droppe regn. I LONDON!!! Förstår ni vilken tur vi har???  Några planer har vi inte heller, utan tar dagarna lite som de kommer. Det mesta beror just nu på hur fötterna mår...

För vi går, överallt! Första dagen blev det nästan 2,5 mil och igår blev det nästan 2 mil... så fötterna ber om nåd och fick faktiskt nästan ledig idag. Igår började vi dagen genom att gå till Madame Tassaud. Vi hittade ingen kopia på oss själva där, men jag tog ett litet snack med Nelson Mandela, fick en lång blick av Tom Cruise och hånglade upp Freddie Mercury tills han blev nöjd. Martin klappade Robbin Williams på huvudet och mätte muskler med Mr Schwarznegger och killarna diggade musik med Bob Marley osså passade Junior på att tafsa lite på Jennifer Lopez eftersom hon bad om det.

När vi hade gjort alla vaxdockor nöjda gick vi förbi Sherlock Holmes hus och åt lunch mittemot. Mätta och belåtna gick vi till Harrods, innan fötterna bad om nåd och vi kraschade i en park. Där låg vi på rygg i kanske 45 minuter innan vi gick och hälsade på Drottningen. Men hon var nog inte hemma för det va ingen som släppte in oss, så vi kollade runt i parken utanför istället. Ett helt ok ställe faktiskt.

På vägen tillbaka till hotellet gick vi förbi Hemleys och kollade på leksaker och passade på att låna toaletten. trots att killarna är stora, tyckte de att det var lite kul att gå där. Martin hittade direkt en flodhäst, men han köpte ingen. På Hemleys kan man designa sin egen nalle, fylla den precis som man vill ha den och klä den i de kläder man önskar. För det facila priset av sisådär 300-400 kr. Men vi avstod alltså.

Sen var det dax att börja jakten på kvällsmat. Helt plötsligt stod vi i ett kvarter med bara östasiatisk mat och menyer på arabiska... å det ville vi inte ha. Nån liten pizzeria måste det väl finnas? Inte! Vi gick och gick och precis innan vi var framme vid hotellet så såg vi en liten pub som vi gick in i. På övervåningen var det en brittisk pub och på undervåningen en thai-restaurang. Så vi gick in där och fick supergod thaimat, som dessutom var billigt.Nöjda och belåtna gick vi till hotellet och stupade i säng.

Eftersom våra fötter snart säger upp kontakten med oss så gav vi dem lite ledigt idag. De fick sovmorgon och sen gick vi bara till Primark för att shoppa loss. Killarna gick till sin avdelning medan jag gick på min. Primark är som Ullared ungefär, med lika mycket grejer och lika låga priser. Jag har ju köpstopp, men hittade en jättemysig one-piece och en väska som jag tyckte jag var värd. Killarna hittade desto mer... det blev både jackor och skor  :-)

Vi åt lunch på pizza Hut  och gick sen en kort bit in i Hyde Park, drog av oss skorna och la oss på rygg i solen. Junior och Martin fick nog efter en liten stund och gick iväg för att köpa lite grejer som de suktat efter. Jag och Senior låg kvar i solen och kollade på folk. Ett par timmar och ett par tupplurar senare kom de tillbaka, för att hämta oss trodde vi... men det var bara för att tala om att de skulle åt ett annat håll och kolla på lite andra grejer, så jag och Senior gick till hotellet medan de andra två gick åt sitt håll. Så kan man faktiskt göra också, fast man är på semester tillsammans.

Nu är iaf alla återförenade på hotellet och kollar in alla våra fynd. Tydligen har de sett en pizzeria på vägen hem, så ikväll kanske vi får det till middag. Vi får väl se...  


2 kommentarer:


  1. Det finns ju så mycket smått och gott att handla i London. Jag firade min trettioårsdag där, men det var ju inte riktigt igår, he he... Madame Tassaud besökte jag också men även det har nog förändrats en hel del. Usch nu inser jag på riktigt hur länge sedan detta var. Njut fullt ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit på Tassaud tre gånger med ca 10 års mellanrum och det har förändrats ganska mycket varje gång. Då gör det inget att man går dit flera gånger :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: