söndag 3 mars 2013

Bloggen strular...

Besöksantalet och kommentarerna har minskat betydligt under den senaste tiden och igår fick jag veta att bloggsidan tydligen laddar långsamt när man använder I-phone och att det är svårt att kommentera från samma telefon. Så jag ändrade en del inställning och nu funkar det iaf när jag testar, men inte för en del kompisar och det retar mej. Jag har fått förslaget att flytta bloggen, men beslutat mej för att avstå eftersom det innebär en massa krångel som jag inte orkar med just nu. Så jag får stå ut och göra det bästa av det. Visst är det kul med läsare, men främst är ju detta min dagbok...

Gårdagen var frustrerande på många sätt. Först var det alltså bloggen som strulade... sen var jag på ett superdåligt humör också. En av anledningarna är att min mage trasslar. Magen funkar klockrent månd-onsd, sen är det tvärstopp resten av veckan. Om man då ställer sej på vågen på en lördagmorgon när man inte fått tömma magen på 2-3 dygn, då är det klart att det visar plus... å då blir man (jag) sur. Trots att jag vet varför! Jag är inte så himla smart ibland - jag vet! Frågan är ju varför magen funkar första delen av veckan men inte resten av dagarna? Så är det nämligen i princip varje vecka och på söndagen börjar jag få panik och magen ser ut som en spärrballong.

Igår tog jag en tablett, så nu hoppas jag få gå på toa och sen kunna gå ut i solen och gå en riktigt långpromenad. Vädret är helt fantastiskt med klarblå himmel och en sol som vräker ner! Så i bästa fall kommer vi ut, då blir det fjärde promenaden den här veckan. Precis som jag lovat mej själv. Igår ställde jag faktiskt fram en av solstolarna på altanen så att Baileys och jag kunde sola ett par minuter. Det var kallt, men med en filt runt benen och en kopp te ska det nog funka tills det blir varmt på riktigt.

Nu ska jag fortsätta kolla på Vasaloppet, käka frukost och klä mej. Sen får vi se vad dagen bjuder på  :-)


1 kommentar:

  1. Jobbigt med magstrul, men äter du annorlunda eller vad är annorlunda dessa dagar. Har en fru som har jätte jobbigt hon dricker nått pulver varje dag för att det ska fungera som det ska Eller bättre

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: