onsdag 23 januari 2013

Mellandag

Tisdagarna är veckans värsta dag. Då är det långt att åka till jobbet, mycket folk och längsta arbetsdagen. Därför är det extra skönt att vakna på onsdagen och veta att det värsta är gjort.

Idag är det extra bra eftersom Martin är ledig hela dagen och vi kan lulla runt här hemma tillsammans. Han har iofs en tenta imorrn och kommer att sitta och plugga en hel del, men han finns där och vi kan iaf äta lunch tillsammans.

Så vi sitter väl där med varsin dator och jobbar, mitt emot varandra. Jag har en massa jobb att göra och ska skriva ut olika grejer. Skrivaren gör nästan aldrig som jag vill, så det är himla bra att Martin finns i närheten och kan hjälpa mej. Jag har inte världens bästa tålamod med såna grejer... det har han  :-)

Jag har sovit väldigt gott inatt, tror jag... sånt vet jag ju aldrig även om det känns så... så jag känner mej ganska så pigg och redo att ta tag i dagen. Jag jobbade undan en del tyngre grejer igår, så det värsta är gjort även på den fronten. Det blir nog en bra dag, trots kylan.


2 kommentarer:

  1. Det känns nästa lite så som det var på min Pusselbits tid. Vi satt vid varsin dator och jobbade, vi hade lite olika intressen, och puffade på varandra när vi såg något att lära ut eller kolla på. Det kändes hemtrevligt och mysigt.

    Ha det så gott och ta vara på varandra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tänkte faktiskt på dej och Sigge när jag skrev det :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: