söndag 27 januari 2013

Första pengen skickad!

Smile är längst till höger
Efter tre oroliga veckor har vi äntligen fått kontakt med Smile i Gambia igen. I morse var jag näst intill desperat och mailade återigen till Dominos Restaurang för att be om hjälp, och tydligen funkade det. För nu ikväll kom först ett mail från honom och sen kunde vi även chatta en stund via Facebook. Vilken skön känsla att höra att han lever och är ok!

Han har inte bara haft malaria utan även skadat sin hand och därför varit hemma i sin by en tid och pga detta inte kommit åt internet som inte finns i hembyn. Han kommer från en liten by som heter Suma som ligger längs med Gambiafloden. Det är en bra bit att ta sej till Kotu där han har sin butik.

Nu när vi fått kontakt med honom igen och vet att han är ok, så har vi skickat över de första pengarna till honom. Han kommer att få 350 svenska kronor, men i Gambisk valuta förstås, av vår svenska vän Linda. Han måste själv hämta pengarna hos henne, annars får han dem inte. Och pengarna ska främst gå till läkarbesök och medicin. Jag hoppas verkligen att detta hjälper honom att komma på fötter. Han lät iaf väldigt tacksam  :-)

Vi har bett honom att logga in så ofta han kan på Facebook så att vi ska veta att allt är ok och få veta om det är något mer han behöver. Detta eftersom vi fått kontakt med en del personer som åker till Gambia under våren. Vi vet redan nu att han kommer att få en sovsäck i början av mars, men i bästa fall kan vi även skicka över en telefon med wifi så att han helt gratis kan koppla upp sej och prata med oss.

Jag har varit väldigt orolig! Så inatt kommer jag att sova gott, nu när jag vet att han är ok  :-)

Klicka HÄR om ni vill läsa mer om Smile och varför vi så gärna vill hjälpa honom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: