söndag 14 augusti 2011

Klädproblem!

Jag erkänner - jag har för mycket kläder. Å det är jag knappast ensam om... Det konstiga är att jag ändå aldrig har något som passar... känner ni igen det?

Nu har jag iaf bestämt mej för att rensa ut, på riktigt! Jag ska rensa ur allt som inte passar eller jag är helt nöjd med. Det kommer att ta tid... dessutom ska jag inte köpa något nytt om jag inte är helt säker på att det är helt rätt eller jag verkligen behöver det. Tror ni jag lyckas?

När jag väl är färdig om sisådär hundra år, så ska jag bara ha kläder jag trivs i och som sitter bra. Då har jag i bästa fall inte en miljon kläder som bara hänger där i garderoberna och samlar damm. De där kläderna som är sååå snygga i butiken, men inte alls passar när man kommer hem.

Det får bli lite pö om pö. Jag har hittills lyckats rensa ur ett gäng toppar, t-shirts och tunikor. Alltid nåt... De ska ut på Tradera ikväll. Jag kan inte ta allt på en gång, då blir det för rörigt. Men en kasse eller två i månaden kanske? Återstår att se om jag lyckas, haha - den som lever får se  :-)

Är detta ett typiskt kvinnoproblem tro? Lyxproblem är det iaf!

.

2 kommentarer:

  1. Det är både ett typiskt kvinnoproblem och ett lyxproblem!
    Allt nytt och fint som passar, det gömmer jag på, för att slita på "det gamla" och så blir det nya och fina omodernt, eller passar inte till slut!

    SvaraRadera
  2. Haha! Då får vi tänka om både du och jag tror jag minsann :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: