tisdag 26 september 2017

Dax att ringa 112?

De som känner mej vet att jag avskyr att laga mat. De recept som Martin och jag skapar är det Martin som lagar... jag hittar något gammalt recept som vi gör om så det passar oss och vår målgrupp, Martin lagar det och jag tar sedan bilderna. Det är väldigt sällan det är ombytta roller...

Men nu har jag haft några dagar med relativt gott om tid och de idéer jag haft ett tag har jag nu tagit tag i själv. Igår testade jag ett recept på typ äggmuffins och idag en variant av äggrulle. Ingen av dem blev så pass bra att jag kunde skriva ett färdigt recept, så det är bara att testa vidare. Det är vid såna här tillfällen som Martin nästan ringer räddningstjänsten, han vet ju hur mycket det krävs för att jag frivilligt ska testa saker i köket. Han brukar säga att när han hittar mej i köket är det dax att ringa psykakuten  :-)

Hela den här veckan är lugn så jag försöker att komma ikapp med allt som jag ligger efter med och det är ganska mycket... jag har gått igenom mailen sedan senaste månaden, börjat boka in julborden som ska testas, fixat tid för service på bilen och skrivit mängder med texter. Så jag hoppas kunna vara ikapp innan veckan är slut och kanske tom jobbat lite i förväg också.

När jag har glest i almanackan prioriterar jag träning och vila. Träningen har jag fått till bra, vilan har det varit lite sämre med - det är väldigt mycket "ska bara" innan jag kommer till ro. Men det kommer nog, bara jag känner att läget är mer under kontroll kan jag slappna av. För läget har varit allt annat än under kontroll... översvämning, renovering, evakuering, magbesvär och en massa annat har ställt till det. Nu har källaren torkat upp, gubbarna som renoverat rören är färdiga, vi kan bo hemma igen, magen är ok just nu men utredningen fortsätter... saker och ting trillar på plats.

Dagen brukar börja med träning, hundpromenad och lunch. Jag brukar inte komma igång förrän på eftermiddagen och jobba, men sen kör jag utan paus i 3-4 timmar. Så imorrn ska jag väl testa mina två rätter igen och se om de blir bättre... vi får väl se. Recepten kommer i Du i Fokus så fort de blir godkända  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: