måndag 1 maj 2017

Matsedel v 18

1 maj! Om en månad ska sommaren alltså börja... svårt att tro just nu. Inte ens i Budapest var det särskilt varmt, även om temperaturen var något högre än här.

Jag kom hem från Ungern igår kväll, efter några härliga och spännande dagar där. Martin jobbade två av dagarna medan jag upptäckte staden på egen hand och sen hade vi hela lördagen tillsammans. Det har blivit massor med steg, men också massor med gott! Ungern har väldigt många mysiga små caféer och massor med goda bakverk! Ska berätta mer om det senare.

Så nu kör vi upp på banan igen snabbt som ögat, på söndag åker jag nämligen till Birmingham. Det är lite knepigt att hålla vikten när man flyger och far, men jag gör mitt bästa. Tränar och äter bra när jag är hemma och försöker röra på mej och ta kloka besluta när jag reser. Det går hyfsat...

Här är veckans meny:

Måndag: Gulaschsoppa  fr11 SP för hela grytan
Tisdag: Fisk i ugn med kräfttzatziki  4 SP plus potatis
Onsdag: Kyckling med tomatsås  4 SP plus pasta
Torsdag: Snabb lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Fredag: Blomkålspizza 4 SP
Lördag: Tacogryta 4 SP plus ris
Söndag: Smakrik räkgryta 4 SP plus ris

Ha en fantastisk vecka! Nu hoppas vi att värmen kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: