måndag 27 mars 2017

Matsedel v 13

1 april och Lakritsfestival på lördag! Våren är här på riktigt och det händer en massa roliga grejer just nu. Min höjdpunkt varje vår är förstås Lakritsfestivalen, som den lakritsälskare jag är. Så den här veckan gäller det att ha "snålmat" så jag kan äta precis hur jag vill när jag är i lakritshimlen.

Det finns ganska mycket mat som innehåller få SmartPoints, men samtidigt så ska man ju få i sej sin dagliga dos. Den ska man inte ligga under även om man tror att man är smart då. Kroppen behöver nämligen energi för att orka och fungera, särskilt om man ska träna som jag gärna vill kunna göra.

Jag räknar ändå med ett litet plus på måndag, det brukar bli så eftersom lakrits innehåller en hel del salt och salt binder vätska som väger. Helt naturligt alltså och det pluset försvinner ganska snabbt igen. Bra att tänka på om man helt plötsligt och oförklarligt gått upp i vikt, det kan vara intaget av salt mat som är boven.

Här är veckan matsedel:

Måndag: Tomatsoppa 3 SP för hela grytan
Tisdag: Pasta med laxsås 6 SP plus pasta
Onsdag: Örtfylld kyckling 4 SP plus ris
Torsdag: Kryddig lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Fredag: Pasta med zucchini och fetaost 3 SP plus pasta
Lördag: Räkor med chili och sugarsnaps 4 SP plus nudlar
Söndag: Purjo och lövbiffsgryta 4 SP plus ris

Ha en riktigt fin vecka och njut av våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: