onsdag 13 juli 2016

Jag är nog lite sjuk i huvet...

Min maskin öppnas framifrån..
Det där med jämställdhet är inte alls min grej. Visst ska man ha lika lön för lika arbete osv, men att meka med bil som tjej bara för att göra nåt slags statement går bort i min värld. Man gör det man är bra på helt enkelt. Å om det nu är så att jag är bättre på att städa än mannen i huset och han är bättre på att tvätta bilen än kvinnan i huset - då är det så!!!

Jag är nog lite sjuk i huvet egentligen... jag finner nämligen en enorm tillfredsställelse av tomma tvättkorgar. Jag kan köra igång en tvätt bara för att känna att jag faktiskt gjort nytta den dagen och står gärna i tvättstugan och viker tvätt medan Martin lagar mat.

Jag gillar tvättstugan helt enkelt! Ojämställd eller ej, så är det bara! Ska jag då tvinga in Martin där bara för att vara jämställd??? Han som knappt vet hur man sätter på tvättmaskinen, utan hellre står vid spisen och lagar mat (som jag bestämt att vi ska äta).

Men jag är kanske lite jämställd ändå, det är nämligen jag som klipper gräset! Jag gillar att klippa gräs och gör det gärna länge! Bara för att så tar jag ofta grannarnas gräsmattor också. Det är ju så himla bra motion och man ser ett resultat direkt. Precis som när man tvättar, det blir ett resultat direkt och det gillar jag.

Just nu har jag tre tomma tvättkorgar och en nystädad trädgård med alla gräsmattor klippta. Förstår ni hur nöjd jag är! Jag får en sån där triumferande känsla i hela kroppen och känner mej skitduktig! Hur är man funtad när man går igång på tomma tvättkorgar och klippa gräsmattor??? Jag är nog lite sjuk i huvet... men nöjd  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: