söndag 29 maj 2016

Goda nyheter från Cloetta

För ett tag sedan fick jag hem en stor påse med godis. Det var Cloettas nyheter som släpptes för ett par veckor sedan. Jag borde skrivit detta mycket tidigare, men har helt enkelt glömt bort det. Hur som helst, så var där flera godsaker som jag vill lyfta fram och rekommendera!

Nyheterna är:

Läkerol YUP Melon Sour, en sockerfri sur, mjuk godis med smak av melon. 

Gott & Blandat Fruktsallad, en blandning av syrliga och söta fruktsmaker – välkända smaker som redan finns, men även nya med exotiska smaker.

Plopp Rabarber, toffeefylld mjölkchoklad med fyllning av rabarber. 

MüsliBite Nuts, chokladbit fylld med müsli och fruktjuice överdragen med mjölkchoklad.

Ahlgrens bilar Modell A16, samma mjuka bilar som originalet men med nya smaker.

Nutisal Dry Roasted Cashews, torrostade cashewnötter i tre olika smaker – Peppar & Salt, Crystal Sea Salt och Sweet Rosemary.

Sockerbitar Frukt, syrligt fruktskum med smak av blåbär, jordgubb och ananas och Sockerbitar Saltlakrits.

Och mina nya favoriter!!! 
Naturgodisnyheterna: Kanelmandel, Jordgubbsmandel, Bärcrisp och Salt Limelakrits.

Jag älskar ju godis, tyvärr... det är inte alls bra när man har lätt att gå upp i vikt. Det finns nämligen inte i min värld att avstå från det. Jag äter och njuter, men bara en gång i veckan! Nu kan jag lägga till Sockerbitar med saltlakrits, Kanelmandel, Jordgubbsmandel och Salt Limelakrits på min favoritlista. De nya nötterna var inte heller helt fel - vi gillar nötter i vår familj!

Jag var så ivrig att smaka att jag missade att fota en del av nyheterna, så ni får hålla till godo med det jag kom ihåg/hann få på bild. Alla nyheter släpptes i butik vecka 20!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: