måndag 7 mars 2016

Veckomatsedel v 10

Sportlovet är över och det är bara tre veckor kvar till påskafton. Nu är det många som vill göra ett ordentligt ryck inför sommaren och bikinisäsongen. Men tänk inte "kur till sommaren" tänk istället "livsstilsförändring". Något hållbart som får dej att må bra för resten av livet.

För mej handlar det om att få ordning på mat, motion, sömn och skratt. Jag behöver alla de komponenterna för att må bra. Maten hjälper mej ner i vikt, motionen gör min kropp starkare, sömnen får mej att fungera och skratten ger mej endorfiner som gör att jag orkar lite mer än jag tror.

Vad får dej att må bra och var hjälper dej att orka lite till?

Här är veckomatsedeln för kommande vecka. Lite vegetariskt, lite havsmat. lite kyckling och lite kött... en blandad kompott  :-)

Måndag: Pasta med krämig spenatsås 9 SP/7 PP plus pasta
Tisdag: Kyckling med timjan och senapssås 6 SP plus ris
Onsdag: Indiska räkor 2-3 SP plus ris
Torsdag: Färsspett med raita 6 SP plus tillbehör
Fredag: Fylld aubergine 4 SP
Lördag: Gratinerad Kyckling 5 SP/6 PP plus ris
Söndag: Pasta med laxsås 6 SP plus pasta

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: