fredag 7 augusti 2015

Vilken kväll!!!

Som ni kanske kommer ihåg, så klädde jag upp mej till tänderna igår för stor fest med EuroGames i Stadshuset. Å vilken kväll det blev!

Jag mötte upp Martin på centralen vid 18.30 och tillsammans gick vi den korta biten till Stadshuset. Vi gick på kajen och tittade på båtarna och fotade lite. Sen gick vi igenom Stadshuset mot vattnet och fotade lite till. När klockan slog 19 gick vi in i Blå Hallen (som inte alls är blå). 

Tillsammans med 700 andra inbjudna njöt vi av god mat, underhållning och trevligt mingel. Vi träffade flera vänner som vi kunde ge lite mer detaljer om vårt bröllop. Jag stötte också ihop med Christer Lindarw som "blingade" mej inför en filminspelning förra sommaren och som nu kunde konstatera att jag lärt mej en hel del. Det enda han möjligtvis kunde hjälpa mej med var att blinga min baksida, som var helt svart. Men vi kom överrens om att den skulle vara så  :-)

Vi fick tillfälle att prata med Fredrik och hans Emil. Emil som strax innan tagit silvermedalj i stafetten och deltagit i flera grenar under dagen och alltså borde varit ganska trött. Men han såg pigg och fräsch ut och var reda för fler tävlingsdagar. Han var dock en av dem som höll sej till vatten under kvällen.

Att vara på fest i Stadshuset är en otroligt förmån. Blå Hallen är ett väldigt speciellt ställe och har man chansen ska man absolut göra ett besök där och gärna även se Gyllene Salen som är helt otrolig! Jag har varit där flera gånger och tröttnar aldrig! Tack för att vi fick komma!

Vi hade ingen lust att åka hem efteråt och fick se på Facebook att G var på väg till Lydmar hotell. Så vi traskade helt enkelt iväg genom stan (jag stundtals barfota pga skavsår) för att chocka henne lite. Å det gjorde vi! Jösses va överraskad hon blev, me like! Men henne sällskap skulle precis beställa mat, så vi gick därifrån igen. Det blev lite mer fotograferande innan vi tog bussen tillbaka till centralen.

Väl hemma kastade jag av mej skorna och slängde mej i soffan. Fötterna är inte vana att gå i klackar och skavsåren var ett par stycken. Jag var törstig som en gris och hällde i mej säkert en liter innan jag gick till sängs. Nu låter det kanske som jag drack massor, men törsten beror förmodligen på salt mat - det var nämligen svenskt smörgåsbord med sillar och en massa andra godsaker. Jag drack bara ett glas vin och sedan vatten resten av kvällen. Jag har ju lovat mej själv att i princip avhålla mej från alkohol för att inte sabba vikten.

Vi hade iaf en himla rolig kväll! Nu är det ett par veckor till nästa stora event, då är det fest på NK  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: