torsdag 20 augusti 2015

Vackra fönster

Jag gillar fönster. Och dörrar. Å stenmurar... jag gillar väldigt mycket faktiskt. Allt som är fint och som ger något extra åt ögat att titta på. Ett gammalt hus med gamla vindslitna fönster och dörrar kan vara otroligt vackert.

Vi har ägnat två helger åt att tvätta vårt lilla hus, så nu är det återigen vitt och fräscht. Tyvärr följde det med lite färg när vi tvättade, särskilt på ett av fönstren på baksidan. När jag flyttade in 1992 satt det gamla, dragiga fönster i huset. De var så dåliga att gardinerna fladdrade i vinddraget. För sisådär 10-12 år sedan bytte jag två fönster och en alltandörr på baksidan. Säkerhetsdörr, isolerglas och allt vad det heter. Det är ett av de fönstren som nu behöver snyggas till. Varför valde jag träfönster???

När jag bytte resten av husets fönster hade jag förstått bättre och tog aluminiumkarm istället för träkarm... visheten kommer visst med åren. Så nu är det bara att ta fram skrapa, pensel och målarfärg och snygga till lite. Å det snabbt! Annars kanske jag måste skaffa ett nytt fönster igen...

Jaja, bara att bita ihop och fixa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: