tisdag 2 juni 2015

Det finns hopp!

Det är andra JUNI och det är 14 grader "varmt" ute. Det var alltså varmare i april... å det här ska kallas sommar?! När det gäller sommaren känns det som att hoppet är ute... men när det gäller vikten så finns det gott om hopp!

Måndagens vägning var varken upp eller ner. Jag stod tvärstill och det är faktiskt bra med tanke på hur veckan varit. Ett gäng pressvisningar, provsmakning på Pizza Hut, en 70-årsskiva och fel tid i månaden. Jag ska vara glad att det var stilla på vågen.

Nu är det betydligt lugnare! Gårdagens flytt gav mej rejält med steg och motion. Natten var besvärlig med dålig sömn och ont i ryggen, så idag är jag trött och har värk i kroppen. Idag är jag helt ledig så när som på att jag och sonen ska till IKEA och köpa lite grejer som han saknar, bla en rullgardin. han vaknade med solen i ögonen imorse  :-)

Imorrn har jag en pressfrukost, sen lugnt. På torsdag tre pressgrejer och sen snabbt hem för att åka till Varberg. Helgen ska tillbringas på Varbergs Kurort i total stillhet med porlande vatten och bra mat. I bästa fall blir det fint väder så man kan ta promenader på stranden. Men det ser inte så lovande ut, just nu verkar det bli ösregn... jaja, får ta med massor med läsning för att fördriva tiden och verkligen koppla av. Meningen är att vi ska uppleva stället, insupa atmosfären och testa lite behandlingar för att sedan skriva om det. Så det blir nog bra vilket väder det är blir. Bara stillheten ska väl få kroppen att varva ner och kilona att släppa hoppas jag. Det finns ett gym där också...

Planen är alltså att vågen ska peka neråt på måndag. Å nu när sonen nu flyttat kan vi ha lite andra rätter på menyn, som han inte gillar. Så ikväll gör vi en spenatpasta med mycket vitlök. Vi äter mer och mer vegetariskt här hemma, både med tanke på miljö, plånbok och för att det är himla gott. Spenatpastan gör jag genom att fräsa upp bladspenat med lite smör, jag finhackar vitlök och låter fräsa med spenaten. Sen häller jag på matlagningsgrädde tills det blir lagom mycket sås och kryddar med salt och vitpeppar. Såsen häller jag över kokt tagliatelle. Enkelt, snabbt och jättegott! Och ganska lite PP.

Jag kan faktiskt laga mat, även om jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt. Martin tycker det är kul, så då är det ju bättre att han fixar den biten. Vi gör det vi är bäst på helt enkelt, jag sköter tvätt, städning, gräsklippning och planering. Så fixar Martin med bilen, allt tekniskt och tjänar våra pengar. Jämställt och bra i våra ögon. Det är jag som gör av med pengarna han tjänar, det är väl otroligt bra fördelning  :-)

Idag har jag en sjuk man här hemma, han har en rejäl "mancold". Så nu ska jag gå med hunden, fixa lunch och sedan invänta sonen. Det känns bra att ändå vara så pigg som jag är i nuläget med tanke på min fibro och väderomslagen. Ska försöka börja träna lite försiktigt igen, knät är inte helt bra. Men det blir nog några bra veckor framöver men fina minus på vågen. Snart är jag där jag ska vara igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: