fredag 23 augusti 2013

Trött...

Sitter här och kan knappt hålla ögonen öppna. Vet inte om det berodde på fullmånen igår, men sova kunde jag inte! Låg och vred mej fram till 1 och när jag väl kände att sömnen var på g, då började stora timmerstockar att dras från han brevid. Jag petade på honom, inget hände... knuffade... inget hände... när jag nästan slog på honom och fortfarande inget hände så bytte jag säng.

Då hände något mysko... den där mannen som jag nästan misshandlat för att få honom att vända på sej, vaknar bums när Baileys går ner för trappen och vill gå ut. Mej reagerade han alltså inte på, men en liten hundtass som krafsar på dörren DET hör han minsann direkt! Undrar vem som är hönsmamma i det här huset...?

Han är med Baileys, precis som jag var när barnen var mindre. Man vaknade bara de andades i fel takt eller lät i sömnen. Förr vaknade jag också av Baileys, men nu vet jag att han gör det och då kan jag sova vidare. Jag hör, men bryr mej inte särskilt mycket.

Medan Baileys var ute tänkte jag gå tillbaka till min säng, men orkade inte och där nånstans måste jag ha somnat. Sen fick jag ett bryskt uppvaknade vid 5 när en lampa helt plötsligt började lysa i rummet... varför??? Släckte lampan och somna om för att sedan vakna för gott av Seniors ljuva stämma strax innan 9, han har lite svårt att viska den pojken... så idag är jag trött! Har jag sovit någon enstaka timme i sträck möjligtvis, mer kan det inte vara.

Så nu ska vi fixa alla måsten, vi har redan hunnit handla, maila om lite grejer och varit iväg till Kungens Kurva och fixat lite. Nu ska vi äta lunch och sen åka till sopen. Sen ska jag SOVA! Ögonen svider och jag får anstränga mej för att hålla dem öppna, kroppen skriker och jag vill bara ligga ner. Vilken tur att det är fredag och ledigt idag!


2 kommentarer:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: