lördag 27 april 2013

En riktigt skön dag!

Den här helgen skulle Junior vara i Västerås på simtävlingar. Jag skulle bädda rent i hans säng och sen sova i hans rum två långa och snarkfria nätter. Blev det så? Inte alls... som vanligt rasade vår planering ihop som ett korthus.

Junior kom hem i torsdagskväll och sa att han hade ont i halsen. Den ömma moderna (jag!) kände den 18-årige sonen i pannan och konstaterade att han var ganska mycket varmare än vanligt. Å när min son avstår från en träning, då är det riktigt illa! Både han och jag insåg att den där tävlingshelgen inte längre var aktuell. Han skulle vara hemma i sin mammas vård hela helgen.

Så idag har en del av dagen tillbringats i solstolen. Att-göra-listan var helt tom och solen kom ju faktiskt till Tumba idag och värmde otroligt skönt på förmiddagen. Vi tog en liten promenad ner till centrum för att kolla in en bakluckeloppis och köpa lite godis till kvällen. Godis i sonens ögon är vindruvor och chokladmousse... han är inte riktigt som andra kan man väl säga.

Martin har servat oss med lunch och middag medan vi antingen har legat ute i solen eller inne i soffan. Detta har vi varvat med att kolla på tv, vi har massor med grejer inspelade som vi kollat ikapp. Martin har fixat sin deklaration också och jag har faktiskt jobbat lite. Men mest har jag följt doktorns order och vilat.

Nu kände jag att jag var tvungen att röra lite på mej, men jag fick inte följa med Martin ut och gå. Jag kan inte gå så fort som han vill än, så då får jag snällt stanna hemma. Alltså tog jag en tur på löpbandet istället och tillsammans med femteklassarna på tv gick jag fyra kilometer. Nu kan jag gå lite snabbare, så 45 minuter tog det och det gjorde inte ont alls. Mitt ena ben har känts lite konstigt sedan operationen och då hjälper det att röra på sej.

Nu blir det mer tv och lite av den där chokladmoussen som Junior rört ihop. Jag ska bara ha lite, den är så fet att jag blir illamående om det blir för mycket. Men lite vill jag allt ha  :-)

Ha en riktigt mysig lördagkväll, vad ni än gör!


2 kommentarer:

  1. Jag har också använt solstolen idag, på balkongen! Solen lyste i mitt tryne och det var så gott, så.
    Du är duktig med din träning och tar det varsamt, hoppas jag.
    Min kväll är slut och jag skuttar upp i loftet, som omväxling. Kram.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: