söndag 25 mars 2012

Det går framåt

Har de senaste dagarna lagt ner lite mer energi på invigningen av skytteklubben. Det går framåt sakta men säkert och en hel del är "nästan" klart. Det är väl det där "nästan" som retar mej mest...

Jag har bjudit in säkert 50 sk kändisar till vår skyttetävling, några har sagt ja, ett gäng har sagt nej och ett stort gäng har inte hört av sej alls. Men de har några dagar till på sej, så jag hoppas på det bästa. Här om dagen hade jag ett avhopp och idag fick jag vet att ett av våra huvudnummer fått förhinder, så nu står jag lite på ruta ett igen. Men jag har mailat några nya som jag kom på idag, så får vi se :-)

Runt lunch idag fick jag ett himla gulligt mail från Kalle Moreus som tyckte att vi skulle ändra datum så att han kunde vara med :-) Jag svarade att om hans grej blev inställd så var det bara att dyka upp hos oss. Jag har 15 banor minst att besätta, så det finns gott om utrymme även vid sen anmälan. Hittills är det iaf säkert att Nina Söderquist, Martin Melin, Fredrik Birging och Tomten kommer. Dogge hänger i luften... han har sagt att han kommer och även ska spela för publiken som är där, men han skulle ringa mej om det och än har jag inte hört nåt... så vi får väl se.

När jag var in på Seniors jobb här om dagen och pratade med hans chef om priser till de som ställer upp i tävlingen sa han spontant att de nog kunde fixa maten också. Så nu ska vi bara förankra detta också. Dessutom ska en kompis som jobbar på kommunen hjälpa oss med en flyttbar scen och ljudanläggning. Så det mesta löser sej nog. Bara tårtor, partytält och en del annat kvar...

Idag var jag uppe på klubben där det rådde febril verksamhet. Drygt 100 "gubbar" var där och städade, snickrade och fixade på området. Allt ser faktiskt ut att bli klart till den 10/6 då invigningen är. Jag berättade för ordförande och skytteledaren hur långt jag kommit i planeringen och de såg väldigt nöjda ut. Bara det blir mycket folk och små utgifter så är nog alla nöjda :-)

Så det är väl bara att fortsätta... å ni glömmer väl inte? Hacksjöbanan i Tullinge, söndagen den 10/6 kl 12.00. Då smäller det!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: