tisdag 3 januari 2012

Uppåner

Sitter här och försöker få nån slags ordning på saker och ting. Jag känner inte riktigt att jag har läget under kontroll just nu och det gillar jag inte!

Medan tvättmaskinen snurrar hjälper jag Senior att packa inför hans skyttevecka i småland. Junior är hos morfar och hjälper till med ditten och datten. Martin fixar med sitt och Baileys ligger och sover.

Det känns som jag har en massa som borde göras, men vet inte riktigt var jag ska börja. Men då är det ju alltid en början att köra lite tvätt, eller hur? Men jag borde ut och leta efter en födelsedagspresent till Martin... för nu börjar de: födelsedagarna! Martin, mamma och Junior fyller år de närmaste 3-4 veckorna och sen jag. Så det är bara att förbereda sej lixom.

Killarna jobbar lite hur som helst nu under lovet, man planerar lunch och middag tillsammans med dem och helt plötsligt åker de på jobb. Igår var det Senior och imorrn är det Junior som är inringd för att jobba extra. Jättebra! Men svårt att planera då. Januarilönen för bägge två kommer att bli STOR! Deras lön kommer förmodligen att vara högre än vår... så kan det va när man jobbar på provision  :-S

Senior har köpt ny bössa + nya skyttekläder och Junior samlar pengar till en större motorcykel. Så nog behöver de pengarna alltid  :-)

Detta är alltså en dag för funderingar. Många lösa trådar väntar på att knytas ihop. Det är läkare som ska ringa mej, frågor som vill ha svar och en massa annat. Sånt som jag inte styr över eller kan påverka och det gör mej galen! Men men... jag får väl öva mitt tålamod, det mår jag säkert inte illa av  :-)

Ha en bra dag allihop!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: