måndag 7 november 2011

Nattens äventyr

Natten som gick skulle jag alltså sova på Huddinge Sjukhus ihopkopplade med en massa maskiner. Martin körde mej dit och gick med mej upp på avdelningen vid 20.30. En jättegullig sköterska tog emot mej och berättade vad som skulle hända. Sen fick jag vänta... efter en stund gav Martin upp, han behövdes bättre hemma.

Snyggt va?!
Strax innan 23 hade man lyckats få ihop alla sladdar och grejer och fått allt att fungera. Då såg jag ut som jag varit med om en större olycka eller operation... det var sladdar överallt och bandage över hela skallen för att hålla grejerna på plats. Tom på benen hade jag kontakter!

Efter några sms med Martin och Junior släckte jag lampan 23.15 och somnade nästan på stört. Jag hade ju inte sovit middag... De där sladdarna gjorde det svårt att vända på sej och jag brukar agera elvisp när jag sover. Så varje gång jag skulle vända på mej vaknade jag till en stund. När jag skulle väckas 5.30 var jag redan vaken och låg och väntade på sköterskan som skulle ta bort hela utrustningen.

Men lim över hela kroppen och mest i skallen drog jag sedan luvan över huvet och gick ut och väntade på Martin. Väl hemma somnade jag som en gris med Baileys tätt intill. Jag sov ända till 10.30 och vaknade med ett schysst skallebang. Så nu ska jag lägga mej i badet och se om jag kan få bort limmet och alla spritpennestreck, så man kan gå till jobbet senare. I bästa fall blir jag av med huvudvärken också.

Martin är och handlar, han har inte sovit sedan han hämtade mej kl 6. Däremot har han hunnit gå en långpromenad med hunden och säkert sett en massa film på tv. Han får nog ta en tupplur innan jobbet om han ska orka. Den här dagen blir lite mysko, men vi har inga måsten innan jobbet. Så det får bli som det blir  :-)

.

1 kommentar:

  1. Allt går inte på räls, eller efter ritningen, eller så. Man får ha en konstig dag ibland, hoppas det blir bra resultat!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: