måndag 19 februari 2018

Matsedel v 8

Vecka 8 är här och ni som har skolbarn har kanske sportlov eller laddar inför det. Vet ni hur skönt det är att slippa tänka på sånt? Jag har ingen koll på veckor alls längre och har bara koll på veckonumret när jag skriver in matsedeln här på bloggen.

Men att det är sportlov här i Stockholm vecka 9 sitter lixom i ryggen ända sedan man själv gick i skolan. Numera innebär det mesta att det är lugnare i almanackan och ger mer tid för vila, återhämtning och träning för mej. Så de närmaste två veckorna har jag bokat in saker för mej, som provtagningar, läkarbesök och lite annat smått och gott. Åsså träning och soffhäng förstås!



Här är veckan matsedel:

Måndag: Pasta med grönsaker och fetaostkräm 4 SP Flex plus pasta
Tisdag: Fiskgratäng med paprikasås 3 SP Flex plus potatis
Onsdag: Krämig kyckling med champinjoner 4 SP Flex plus pasta
Torsdag: Gratinerad kassler med ris 3 SP Flex plus ris
Fredag: Tacogryta 4 SP Flex plus ris
Lördag: Snabblagade curryräkor 4 SP Flex plus pasta
Söndag: Karibisk kycklinggryta 2 SP Flex plus ris

Jag rekommenderar särskilt fiskgratängen, kassler, tacogrytan, räkorna och kycklinggrytan. Alla dessa fungerar även som matlådor i frysen.

Ha en riktigt fin vecka!

1 kommentar:

  1. Bardzo praktyczna receptura i prawdopodobnie bardzo smaczna. My w biurze RacoonGo w ostatni wtorek przygotowaliśmy posiłek na ten przepis, okazało się bardzo smaczne i wszystkim polecam!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: