måndag 31 juli 2017

Veckomeny v 31

Så var juli också slut och vi går in i sista sommarmånaden. Augusti - herregud så snabbt sommaren försvann i år också. Jag vet inte vad ni tycker om årets sommar, men vad det gäller vädret så är den väl inte särskilt minnesrik? Det har inte varit varken bra eller dåligt... lite svensk mellanmjölk på nåt sätt.

Idag börjar Pride och vi kommer att vara där och fota en massa. Det kommer att bli massor med steg men kanske lite sisådär med maten. Jag letar detaljer till mina bilder, som tex en hand som rättar till klädseln, ögonblicksbilder av genuin kärlek, en artist som förbereder sej osv. Vi får väl se vad vi hittar. Planen är att gå på invigningen ikväll, Schlagerkvällen, Pride-tåget och avslutningen på Gröna Lund. I jakten på den perfekta Pride-bilden. Vi kanske ses i minglet, kom och säg hej om du ser mej  :-)

Veckan mat blir i bästa fall denna:

Måndag: Tomatsoppa 3 SP för hela satsen
Tisdag: Krabb- och räkgratäng 8 SP
Onsdag: Kyckling med timjan och senapssås 6 SP plus ris
Torsdag: Filégryta med ananas 4 SP plus ris
Fredag: Kyckling med bacon och senap fr 3 SP plus ris
Lördag: Tonfiskpasta 2 SP plus pasta
Söndag: Köttgryta 3 SP plus ris

Jag måste tipsa särskilt om filégrytan, kyckling med bacon och köttgrytan till matlådor. Smakar lika gott nylagat som efter en tid i frysen. Gör massor!

Ha en fantastisk vecka med mycket kärlek och skratt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: