fredag 21 juli 2017

Nu drar vi på bröllopsdagshelg!

Vi firar vår första bröllopsdag på söndag, men vi nöjer oss inte med att fira bara en enda dag utan kör hela helgen! Idag åker vi på långkryssning med Birka Cruises till Gotland och det ska bli såååå mysigt!

Vårt första år som gifta har varit händelserikt. Det hade det iofs varit även om vi inte gift oss, men ändå... Äktenskapet rivstartade med bröllopsresa redan dagen efter bröllopet. Vi flög till Barcelona där vi klev på kryssningsfartyget Brilliance of the Seas för en två veckor lång kryssning på Medelhavet. Helt fantastiskt! En magisk bröllopsresa för den som vill ha något alldeles extra och gillar att åka båt.

Hösten bestod mest av jobb för oss båda och dåligt väder. Vi bytte domän på Magasinet och fick mängder med nya läsare vilket gav mej mer uppdrag. Jag reste en del och lämnade Martin hemma med hund och markservice. Efter en mörk höst var det väldigt skönt att få sol på näsan i januari, då vi var i Egypten i två veckor. En totalt avkopplande semester då vi mest låg och läste och var ute och gick. Jag fick även visa Martin Luxor som jag älskar!

Våren gick snabbt! Jag reste en massa och Martin blev kontaktad av företaget där han nu alltså fått jobb och börjar efter sommaren. Våren kom av sej vädermässigt och jag mådde inte jättebra i kroppen. Sommaren har väl inte riktigt kommit igång än, trots att det är juli - men nu mår jag iaf mycket bättre.

Året har gått väldigt fort och det här med att vara gift är ju faktiskt helt ok. Jag ville ju inte gifta om mej, men är glad att jag ändrade mej och sa ja till slut. Vår bröllopsdag var magisk, bröllopsresan helt fantastisk och vårt liv tillsammans är faktiskt helt perfekt! Jag är väl medveten om att man ofta bara visar upp den fina sidan på sociala medier och bloggar, men vi har det faktiskt precis så bra som det ser ut. Vi accepterar och respekterar varandras olikheter, svagheter och dåliga sidor och försöker inte ändra på varandra. Vi pratar och skrattar mycket och det tror jag är otroligt viktigt.

Det finns förstås inte några garantier men jag tror och hoppas att det är vi två för resten av livet.  Med en skillsmässa i ryggsäcken vet jag lite om hur man inte ska göra... Vi båda gillar att busa med varandra och hitta på grejer för varandra och får man pirr i magen efter nästan tio år tillsammans så bådar det väl ganska gott för framtiden?

Vatten, kryssningar och resor är ju vår grej så i eftermiddag kliver vi på Birka Cruises som ska ta oss till Gotland. Imorrn har vi en dag på oss att se Visby och mysa runt där, kanske träffar vi någon vi känner. Å sen är vi hemma igen på söndag, på vår bröllopsdag. Det enda vi vet är att det är just den dagen... kanske har vi någon lite överraskning till varandra... det får ni och vi se då  :-)

Varför nöja sej med bara en enda dag? Vi firar bröllopsdag hela helgen! Häng med på instagram @marlenerinda för bilder från båten, Gotland och våra eventuella överraskningar till varandra, nåt blir det - jag lovar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: