måndag 26 december 2016

Veckomatsedel v 52

Årets sista vecka! Julen är över och nu kör vi lite nyår! Några av er jobbar kanske, eftersom helgdagarna ligger så dåligt - medan andra kanske njuter av välförtjänt ledighet. Oavsett så kan det vara på sin plats att titta bakåt på året och planera lite för nästa.

Då tänker jag först och främst på hälsan. Hur har året varit med mat, vikt, rörelse, träning, vila, sömn och skratt? Vad har varit bra - vad har varit mindre bra? Vad tar du med dej i lärdom från 2016 och kan ändra på inför 2017?

Jag väger 3-4 kg mer än förra nyårsafton, det är inte alls bra! Mitt mål är att aldrig väga mer än föregående år... det gick ju inte så bra... Däremot har jag hållit i träningen och varit på gymmet regelbundet varje vecka hela året! Jag är sååå bra!

Mellandagarna är perfekta att motionera lite extra och laga bra mat. Har man någon ledig dag extra så är det kanon att ta en promenad med hela familjen. Så mår man bättre (och kan äta en godisbit extra). Vi åker på semester nästa vecka, då är träningskläderna med! Vi har gym på hotellet och inga ursäkter att inte använda det. Så nu kör vi! 2017  - 4 kilo SKA bort men blir det 6 kilo är det kanon. Vi får väl se vad vågen säger nästa nyår  :-)


Här är veckans matsedel, den är med få SP och lättlagad mat till mellandagarna:

Måndag: Taco med hemmagjord tacokrydda
Tisdag: Kryddig lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Onsdag: Räkor med grönsaker i ugn 2 SP!
Torsdag: Krämig tomatsoppa 3 SP för hela satsen!
Fredag: Kyckling med rostade rotfrukter 7 SP
Lördag: NYÅRSAFTON! Gratinerad Hummer! fr 5 SP
Söndag: Blomkålspizza 4 SP

Nyårsgott: Persika under marängtäcke fr 3 SP

Ha en fin avslutning på året och en riktigt bra början på 2017!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: