måndag 17 oktober 2016

Veckomeny v 42

Så har halva oktober också passerat och det är bara drygt 2 månader kvar av året. Är ni en av många som förr om åren gett en viktminskning som nyårslöfte? Det har jag faktiskt aldrig gjort... det enda nyårslöfte jag gett och kommer att ge är att bli snällare mot mej själv. Jag lyckas faktiskt ganska bra, små steg i taget  :-)

Men om du faktiskt behöver gå ner i vikt, så kanske det är bättre och smartare att sätta igång nu? Satsa lite energi de kommande två månaderna och se vad som händer fram till nyår för att sedan göra så gott man kan under helgerna och köra igång på riktigt igen i januari. Man hinner faktiskt rätt långt och få in ganska många nya vanor på 8-10 veckor. Vad har du att förlora?

Jag har tagit bort det mesta av det jag gick upp på Solskensresan. jag är väl den enda som gått upp i vikt på en träningsresa... å andra sidan kunde jag ju inte träna... Nu är jag iaf tillbaka på mina 59-60, där kroppen verkar hålla sej nästan oavsett vad jag gör numera. Å det är ok, iaf så här på hösten när värken och orken är sämre. Sen kör jag igång på riktigt igen till våren och då siktar jag på ett par kilo mindre till sommaren. Så får vi se om drömmålet kan nås en vacker dag. Det är min plan, vad är din?

Här är veckans matsedel:

Måndag: Spagetti med kasslersås 5 SP / 6 PP plus pasta
Tisdag: Krabb- och räkgratäng 8 SP
Onsdag: Purjo- och lövbiffsgryta 4 SP plus ris
Torsdag: Kyckling med grönsaker i ugn 4 SP plus potatis
Fredag: Vitlöksräkor med ris 6 SP / 5 PP plus ris
Lördag: Färsspett med raita fr 6 SP
Söndag: Örtfylld kyckling med tomatsås och oliver 4 SP plus ris

Såsiga, härliga rätter och lättlagat som även funkar i matlådan  - sånt gillar jag!
Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: