måndag 3 oktober 2016

Veckomatsedel v 39

Nu är vi inne i Oktober och hösten är här på riktigt. I Stockholm har det iofs varit sol, men ruggigt blåsigt och kallt. Det känns riktigt bra att veta att jag sitter på flyget till Mallorca om ett par dagar och att det är 25 grader varmt där! Iofs blir det bara ett par dagar, men ändå!

Det ska bli väldigt roligt att tillbringa några dygn med 80 andra kvinnor, träning, föreläsningar, god mat och en massa skratt hoppas jag. Jag kommer skriva så mycket jag kan under resan och bilder ser ni på Instagram (marlenerinda) förstås.

Även om jag äter något annat, så ska ni självklart få veckans matsedel! Jag har siktat in mej på rätter som går hyfsat snabbt att laga, förutom fisken för den tar sin lilla tid i ugnen.

Måndag: Snabba Pastan 7 SP
Tisdag: Räkgryta med minimajs 5 SP plus ris
Onsdag: Gratinerad Kyckling 5 SP / 6 PP plus ris
Torsdag: Pasta med zucchini och fetaost 3 SP plus pasta
Fredag: Snabb Lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Lördag: Fisk i ugn med kräftzatziki 4 SP plus potatis
Söndag: Pasta med krämig spenatsås 2 SP / 2 PP plus pasta

Ge er en riktigt fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: