lördag 24 september 2016

Lunch med Leif Mannerström mm...

Den här veckan har bara sprungit iväg! Det var måndag och sen var det fredag på en gång på något konstigt sätt. Så kom helgen och då ska man gärna hinna ännu mer än i veckan... å det gör man ju inte...

I måndags var jag på höstens MatPrat för att få veta allt om kommande mattrender och nyheter. Vi fick lunch skapad av Arla Culinary Team som bjöd på rätterna de snart ska tävla med. Det var en skaldjurskorv, oxkind och en massa annat som iaf jag inte skulle komma på att kombinera, men som var otroligt gott tillsammans alltihop! Vi fick med oss flera nyheter hem som jag ska testa nästa vecka och se om det kan bli några spännande recept av.

På tisdagen åt jag lunch på Kronfågels kontor och fick veta allt om höstens nyheter i kycklingväg. Det är mycket fokus på kycklingkorv, så vi fick se hur man gör korv och sedan äta en fantastisk lunch skapad av Magnus Albrektsson och Signe som vann Mästerkocken Junior. Jag är gladast över att det nu finns en falukorv med bara 16% fett, gjord på kyckling. Så nu blir det korvstroganoff inom kort, eller korv i ugn... bägge är favoriter  :-)

Så var det onsdag och då åt jag lunch med Leif Mannerström. Han har länge haft ett samarbete med Dafgårds och nu släpper man fem nya matpajer som jag hade äran att få smaka. Det var en jättetrevlig lunch och jag fick ett bra snack med Mannerström. Jag har varit väldigt skeptisk till paj, tycker det är ganska torr och tråkig mat. Men jag blev faktiskt överbevisad, de här pajerna var goda! Trots att de både frysts och sedan tinats i micro... HÄR kan du läsa mer om de nya pajerna.

Torsdag och fredag har mest gått åt till träning och att komma ikapp. Jag länkar om alla gamla veckomenyer och har snart lagt om hela 2016. Längre bakåt kommer jag inte att gå, då får man helt enkelt acceptera att komma till gamla sidan. Nya sidan fylls mer och mer med material och det ser så otroligt mycket finare ut än den gamla!  Det tycker tydligen läsarna också, för statistiken går spikrakt upp och äntligen har det kommit annonsförfrågningar! Så snart kanske jag tom kan tjäna en liten slant på mitt företag, det tog bara två år...

I helgen ska trädgården städas och höstfixas, sen har jag en lugn vecka framför mej då jag mest ska skriva ikapp och städa inne. Jag kommer hinna med träningen som jag vill och sköta maten, precis som jag vill ha det. Så vågen ska nog belöna mej med ett minus hoppas jag. Trots att det är höst, så känns det ganska ok faktiskt. Visst gör kroppen ont och jag är tröttare än vanligt, men inte så illa som föregående år ändå. Jag ska nog överleva den här årstiden också, om tre månader är det julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: